Частният жп завод "Експрес Сервиз" е предложил на БДЖ да извършва поддръжка и ремонт на дизеловите мотриси "Сименс" в продължение на 5 години срещу 17 милиона лева. Компанията обаче е отстранена от процедурата с изискване за оборот от 80 милиона лева на година, а търгът е обявен с бюджет от 137 милиона лева. Това обяви управителят на русенското предприятие Цветелин Колев.
Според него въпреки че в поръчката освен 22-те дизелови мотриси "Дезиро" са включени и още 22 електрически, то бюджетът на обществената поръчка е оскъпен многократно и напълно нереален. В случай че сметките на "Експрес Сервиз" са верни за стойността на извършваната дейност, то би трябвало прогнозната стойност да е с около 100 милиона по-ниска от заложеното финансиране от страна на БДЖ.
Днес от частния жп завод и от дъщерното предприятие на БДЖ - "БДЖ Кончар" обвиниха държавните железници в серия от нагласени обществени поръчки, които облагодетелстват компанията "Жп Тракция". Това дружество се появи наскоро на пазара, светкавично получи лиценз от Изпълнителна агенция "Железопътна администрация" и започна да обира масово обществените поръчки на БДЖ без да има персонал и техника. Разрешителното им за работа бе издадено от шефа на ИАЖА Веселин Василев, който е бивш колега на собственика на "Жп Тракция" в жп фирма на бизнесмена Васил Божков.
И от "Еспрес Сервиз", и от "БДЖ Кончар" са категорични, че откритата процедура за ремонт на 9 локомотива за тригодишен период, за която OFFNews публикува свое разследване, е написана специално за "Жп Тракция", тъй като в тръжната документация са вкарани цял куп дискриминационни условия.
"Поръчката е абсурдна. От една страна "БДЖ-Пътнически превози" е възложител, но също така е записано, че държавната компания ще извърши сама повече от 80 процента от дейността по ремонтите. За изпълнителя остава само да пише фактури и да ги праща на БДЖ", каза Цветелин Колев.
Според него "Експрес Сервиз" автоматично отпада от възможността да подаде оферта за сладката поръчка с бюджет от над 4 милиона лева без ДДС, тъй като според конкурсната документация локомотивите трябва да се предават в Локомотивно депо София, а изпълнителят се задължава да извършва технически прегледи в рамките на 8 работни часа.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
10952
1
26.03 2018 в 12:30
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
САЩ повдигнаха обвинение на индийски милиардер за подкупи на стойност 265 млн. долара