Частният жп завод "Експрес Сервиз" е предложил на БДЖ да извършва поддръжка и ремонт на дизеловите мотриси "Сименс" в продължение на 5 години срещу 17 милиона лева. Компанията обаче е отстранена от процедурата с изискване за оборот от 80 милиона лева на година, а търгът е обявен с бюджет от 137 милиона лева. Това обяви управителят на русенското предприятие Цветелин Колев.
Според него въпреки че в поръчката освен 22-те дизелови мотриси "Дезиро" са включени и още 22 електрически, то бюджетът на обществената поръчка е оскъпен многократно и напълно нереален. В случай че сметките на "Експрес Сервиз" са верни за стойността на извършваната дейност, то би трябвало прогнозната стойност да е с около 100 милиона по-ниска от заложеното финансиране от страна на БДЖ.
Днес от частния жп завод и от дъщерното предприятие на БДЖ - "БДЖ Кончар" обвиниха държавните железници в серия от нагласени обществени поръчки, които облагодетелстват компанията "Жп Тракция". Това дружество се появи наскоро на пазара, светкавично получи лиценз от Изпълнителна агенция "Железопътна администрация" и започна да обира масово обществените поръчки на БДЖ без да има персонал и техника. Разрешителното им за работа бе издадено от шефа на ИАЖА Веселин Василев, който е бивш колега на собственика на "Жп Тракция" в жп фирма на бизнесмена Васил Божков.
И от "Еспрес Сервиз", и от "БДЖ Кончар" са категорични, че откритата процедура за ремонт на 9 локомотива за тригодишен период, за която OFFNews публикува свое разследване, е написана специално за "Жп Тракция", тъй като в тръжната документация са вкарани цял куп дискриминационни условия.
"Поръчката е абсурдна. От една страна "БДЖ-Пътнически превози" е възложител, но също така е записано, че държавната компания ще извърши сама повече от 80 процента от дейността по ремонтите. За изпълнителя остава само да пише фактури и да ги праща на БДЖ", каза Цветелин Колев.
Според него "Експрес Сервиз" автоматично отпада от възможността да подаде оферта за сладката поръчка с бюджет от над 4 милиона лева без ДДС, тъй като според конкурсната документация локомотивите трябва да се предават в Локомотивно депо София, а изпълнителят се задължава да извършва технически прегледи в рамките на 8 работни часа.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
10952
1
26.03 2018 в 12:30
Последни коментари
''Най-доброто предстои!''. Пеевски сменя устава на ДПС в НДК (видео, снимки)
Депутатите ще разгледат Бюджет 2025 на 7 януари
PISA: Българчетата са най-функционално неграмотни в Европа. Къде сме година след теста
Орбан обвини имиграцията за нападението в Магдебург
Коледна проповед: Папа Франциск забрани на служителите на Ватикана да клюкарстват