Започва укрепване на свлачището при 84-ти км на пътя Севлиево - Велико Търново

OFFNews Последна промяна на 24 ноември 2021 в 11:39 680 2

Стартира укрепването на свлачището при 84-ти км на първокласния път I-4 Микре – Севлиево – Велико Търново и откоса от южната му страна. Проектът се финансира от Оперативна програма „Околна среда" 2014-2020 г., чрез Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет, съобщават от АПИ.

С изпълнението на проекта ще се спре разрушителното действие на свлачищния процес, възникнал от дестабилизиране на откоса поради високото ниво на река Росица, както и от водонасищане на насипа от лошото отводняване на пътя. Ще се възстанови настилката като се създадат необходимите условия за безопасно преминаване на моторните превозни средства.

Предвидено е на обекта да бъдат изпълнени геозащитни строително-монтажни работи чрез изграждането на две силови укрепителни пилотни системи. Отводняването ще се осъществява посредством надлъжния и напречния наклон на пътя, както и чрез нови окопи, подокопни дренажи и контролно-ревизионни шахти, които ще отвеждат повърхностните и дренираните от пътния насип води извън компрометирания участък.

При изпълнение на ремонтно-възстановителните работи ще бъде въведена временна организация за движение на автомобилите при осигуряване на пътно платно с ширина около 6 м. Необходимо е шофьорите да карат внимателно, да спазват стриктно поставената пътна сигнализация и ограничението на скоростта до 70 км/ч.

Срокът за завършване на строителните работи по договор е 6 месеца.

Изпълнител на обекта е ДЗЗД „СЕЛВИОВО 2020", в което участват: „ПСТ Груп" ЕАД и „ПСТ София" ЕООД. Договорът им е на стойност 2 762 698.50 лв. с ДДС. Строителният надзор е възложен на „СНИК" ЕООД - 79 560 лв. с ДДС. Авторският надзор ще бъде осъществен от ДЗЗД „Геотехника-Пътпроект 2000". Техният договор е за 2 400 лв. с ДДС.

Обектът се реализира по проект „Превенция и противодействие на свлачищните процеси по републиканска пътна мрежа - Фаза 2" по ОП „Околна среда" 2014-2020 г., по който ще бъдат възстановени общо 5 обекта. Общата стойност на проекта е 17 815 006,80 лв. с ДДС. Финансирането от Кохезионния фонд е 15 142 755,78 лв. с ДДС, а националното съфинансиране е 2 672 251,02 лв. с ДДС.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

2374

2

zuljin

24.11 2021 в 15:33

Нафтата принципно не е взривоопасна, пък и трудно се пали. Не мисля, че тубите са били основния проблем... Вероятно ще изскочи нещо друго, силно запалимо транспортирано в предната част на автобуса.

7362

1

kokoten

24.11 2021 в 12:03

... е сега е най-подходящото време за това укрепване...ами няма ѝ сняг за още по-добро укрепване...да вземат да асфалтират и дупките по пътищата(сега е най-подходящо)....трябваше да загинат 50 човека за да се събудим и да излезем от ступора на последните 15 години и мантрите и митовете на Мутрата за магистралите и пътищата,които явно не са най-добрите в Европата...сбъркана държава сме щом не можем да цивилизоваме една доста голяма група идиоти,които правят каквото си искат и като че ли,няма сила която да ги вкара в правия път....трагично е да имаме през година дни на траур заради ПТП с много жертви,при последната катастрофа колкото е виновен тоя дето е вкарал в рейса тубите с гориво,толкова са виновни и наш'те пътни служби...Бог да прости загиналите и дано да е за последно....