

Испанската държавна жп компания Ренфе предлага нова нискотарифна, но за сметка на това високоскоростна услуга, пише Ел Паис.
Тя ще се нарича AVLO и ще стартира от 6 април 2020 г. между Барселона и Мадрид. Цената на билетите ще е между €10 и €60 на пътуване.
В момента стойността на високоскоростните AVE влакове между испанската и каталунската столица в икономична класа и без промоции е между 40.95 евро и 152 евро.
В началото нискотарифната алтернатива ще пътува два пъти дневно в двете посоки, но до края на годината влаковете по дестинацията ще са 5 чифта. AVLO ще тръгва от гара Сантс в Барселона и ще стига до станция Аточа в Мадрид.
“Идеята ни е да управляваме цените динамично. Стойността им ще се определя по скала между 10 и 60 евро и ще зависи от търсенето и часовете в денонощието, в които се пътува. Разбира се, не всички билети ще са по 10 евро, но всеки ще може да си купи и билети на тази цена", обясни генералният директор на Ренфе пред Ел Паис.
От жп компанията признават, че AVLO е експеримент, от който искат да натрупат опит, тъй като до момента нямат опит в лоу кост услугите. Реално Ренфе ще има няколко месеца, за да се наложи в сектора на евтините превози. Пазарът на жп услуги в Испания ще бъде либерализиран напълно от декември 2020 година.
Испанските железници се надяват да привлекат през 2020 и 2021 г. 1 милион допълнителни пътници чрез новата нискотарифна услуга - хора, които в момента не ползват влаковете AVE, тъй като стандартните тарифи са им твърде високи. Очаква се това да са млади хора, семейства и самоорганизирани туристи, ползващи автобус или споделени пътувания.
Билетите за AVLO ще се продават предимно онлайн и чрез апликация за смартфони. Нискотарифните скоростни влакове ще имат само икономична класа, но със абсолютно същите размери като в по-скъпата AVE услуга. На борда няма да се предлагат храна и напитки, а безжичният интернет ще бъде платен.
След либерализацията на жп пазара през декември се очаква да се появят конкуренти на Ренфе в Испания, но самата компания също има планове да се разширява в чужбина. Държавното испанско дружество се е насочило към френския пазар и има намерения да пусне свои влакове по маршрути като Лион-Париж и Марсилия-Париж.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
4006
1
20.12 2019 в 16:52
Последни коментари
escrin
Безапелационна подкрепа от Европа: Втори министър-председател с призив да се гласува за ПП-ДБ
Муню
''Страна на възможностите''. Москва кани българските IT-та да емигрират в Русия по улеснена процедура
Wenc
Безапелационна подкрепа от Европа: Втори министър-председател с призив да се гласува за ПП-ДБ
alfakentavur
Волгин ''витае във въздуха'' на дискусията за автоцензурата в СЕМ
Mateevk
С влак през Полша: Японският премиер пристигна неочаквано от Индия в Киев