Варненският градски транспорт е в необявена несъстоятелност, предупреждава ДБ

OFFNews Последна промяна на 04 май 2020 в 13:00 1748 0

Варненското общинско дружество „Градски транспорт“ ЕАД е практически в състояние на необявена несъстоятелност.

За това алармира в позиция Демократична България - Варна.

Според ДБ ръководството на дружеството "е принуждавано да се съгласява с мерки, които да доведат до финансова „инжекция“ от Община Варна тогава, когато вече няма пари за заплати".

"Категорично се противопоставяме на порочния модел, с който едно общинско дружество умишлено се държи на ръба на фалита, като не се вземат адекватни мерки. Такива мерки са: нова транспортна схема и плащане на километър но на реални цени. Само така дружеството ще може да изплува от „вечната“ задлъжнялост.

Сега дружеството не може да се възползва и от мярката 60/40, защото дължи над 3 милиона осигуровки и управляващите предлагат да се рефинансира кредит, който дружеството има отпреди 5 години, взет със същата цел - допълват от Демократична България.

"Община Варна, въпреки закъснелите и нарочно отлагани решения, не предлага друго, освен дружеството отново да тегли кредит. Дори и това решение да се възприеме, то - според ДБ - трябва да е обвързано задължително с приемане на нова транспортна схема и плащане на километър! Такова решение на ОС има от 2013 г., но досега се изпълнява някаква негова пародия."

Задълженията към днешна дата са 9 милиона лева, напомнят те и определят факта, че няма нито едно искане от доставчик за обявяване в несъстоятелност като "чудо".

"Интересите към имотите на ГТ ЕАД не са от вчера - допълват в позицията си от ДБ - След изтичане на европейските програми дружеството ще е апетитна хапка за приватизация или обявяване в несъстоятелност и заграбване на ДМА."

ДБ се противопоставя на отлагането за пореден път на финансовите проблеми на дружеството и спорадичните „финансови инжекции“ на общинска администрация, за да отложи „финансова кома“. Те предлагат да се отпуска нов кредит само при обвързване на решението с нова транспортна схема и плащане на километър на дружеството.