Тази година стартират търгове за пътища за 3.5 милиарда лева

Последна промяна на 28 февруари 2018 в 21:49 3978 0

През 2018 г. е планирано да стартират търгове за пътища за над 3,5 млрд. лв. без ДДС. По-големите поръчки за строителство са АМ „Хемус“ - от Боаза до пътен възел „Дерманци“: 129 млн. лв.; АМ „Хемус“ - от пътен възел „Дерманци“ до пътен възел „Каленик“: 165 млн. лв.; АМ „Хемус“ - от п.в. „Каленик“ до пресичането с път II-35 Плевен-Ловеч: 163 млн. лв. 

Това съобщи председателят на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“ Дончо Атанасов на тринайстата годишна конференция „Стратегическа инфраструктура и инвестиции – кохезия и свързаност”, организирана от ГРАДЪТ Медиа Груп.

На фокус по време на дискусията бе състоянието, развитието, финансирането и инвестициите в сектора в България и региона.

При АМ „Калотина“ - София до 2 месеца предстои да приключат тръжните процедури и да започне строителство. Предстои и старт на процедура за изготвяне на разширен идеен проект на АМ Черно море.

Нисим Примо, представител на НКЖИ, каза, че най-важните проекти за НК "Железопътна инфраструктура" са модернизацията на жп участъците София - Елин Пелин, Елин Пелин - Костенец и Костенец - Септември и Пловдив - Бургас, фаза 2. Трите проекта от София до Септември са на стойност над 770 млн. евро. Най-труден е участъкът Елин Пелин - Костенец. Тръжната процедура е спряна заради жалба. Същата е съдбата и на проекта Костенец - Септември. Работата по жп трасето София - Елин Пелин вече е в ход.

За предизвикателствата пред жп индустрията и развитието на метро строителството говори Стоян Братоев, изпълнителен директор на “Метрополитен” АД. Той констатира, че “към днешна дата имаме 56,02% изпълнение по проекта за Линия 3 на метрото в София, която е коренно различна от Линия 1 и Линия 2. Първият влак вече е произведен и се тества в Германия. През юли тази година трябва да пристигнат първите 5 изцяло автоматизирани влака за новата линия."

За момента нямаме отклонение нито от строителния, нито от финансовия график по проекта, заяви Братоев.