Железопътните превозвачи от ЕС ще получат достъп до жп инфраструктурата в България. Това трябва да става при справедливи и прозрачни условия.
Това предвиждат промени на Закона за железопътния транспорт, приети на първо четене от парламента.
Текстовете отразяват в родното законодателство т. нар. Четвърти железопътен пакет на ЕС от 2016 г.
Друг запис в закона обаче на практика блокира навлизането на конкуренти на БДЖ по търговските линии, дори и да не искат компенсации от страна на държавата.
Според гласуваните промени Изпълнителната агенция "Железопътна администрация" ще има право да ограничи достъпа за превоз на пътници между железопътни гари в страната, включително по алтернативен маршрут, когато такъв превоз вече се извършва въз основа на договор за обществени услуги за железопътен превоз и може да доведе до нарушаване на икономическото равновесие.
Това се дава възможност за жп администрацията, която е към Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, да блокира либерализацията и навлизането на други превозвачи освен БДЖ-Пътнически превози до жп инфраструктурата до 2024 година. Това е така, защото дотогава е в сила договора с националния жп превозвач за осигуряване на задължителна обществена услуга. След това държавата би трябвало да обяви нов конкурс, на който БДЖ да се конкурира при равни условия с всички други превозвачи от ЕС, които поискат да возят пътници у нас.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Mumko
Условни присъди за двама души след изборния скандал ''Чичо Цено, кой номер''
yoghurt
Радев за Пеевски: Тази наглост на стероиди няма да се осъзнае или да изчезне от само себе си
yoghurt
Влизането в Шенген е близо, австрийското вето за България и Румъния пада през декември
Човека
Кючюк реагира на изключването му от ДПС: Пеевски e като едноличен търговец и диктатор