„Български пощи“ ЕАД предупреждават, че през последните дни след Нова година са зачестили случаите на онлайн измами, които уж са от името на държавната компания.
Става дума за фалшиви електронни съобщения, изпращани от името и/или с логото на дружеството. В някои от случаите, получателите на имейлите се уверявали, че ще получат награда за участие в анкети или игри. Измамниците подлъгвали получателите на електронната поща, че ще получат „награда“ – мобилен телефон, но за целта трябвало да потвърдят участие, предоставяйки лични данни (електронен адрес, данни от дебитна или кредитна карти и др.), както и да заплатят такса.
Обяснението защо трябвало да се заплати определена сума за получаване на пратката в много от случаите било освобождаване от митница, коригиране на адрес. Други изисквали заявка за пренасочване на "наградата" поради отсъстващ получател. Общото за всички фалшиви имейли е това, че се изисква получателят да предостави данни от банкова карта, което задължително означава източване на пари за хората, които го направят.
„Български пощи“ ЕАД обръща внимание, че не изпраща тези съобщения, не провежда анкети или игри, не раздава награди, не изисква по имейл заплащане онлайн на такси за доставка или освобождаване от митница и при никакви поводи не изисква лични данни от дебитна или кредитна карта за доставката, както и такса за тази доставка, съобщават от държавното дружество.
От компанията посочват и че всички дължими цени и държавни вземания се заплащат само в пощенската станция при доставката на пратката.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Ловец простреля 22-годишен младеж край Самоков
ГЕРБ и ''Демократична България'' продължават преговорите и утре
БАБХ: Резултатите от лабораторията в Монпелие са категорични - има чума във Велинград
Защо сега се иска имунитетът на Бориславова: Едва сега излязла експертиза в прокуратурата