До 1 г. пускат ТОЛ системата, държавно предприятие ще я оперира

OFFNews Последна промяна на 14 август 2017 в 12:04 5105 7

Започва изграждането на държавно предприятие за опериране на ТОЛ системата, обяви председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Дончо Атанасов.

Преди два дни премиерът Бойко Борисов заяви, че ако до понеделник (днес) ТОЛ системата не заработи, ще я направи държавна. Причината ТОЛ системата да не бъде стартирана са постоянните обжалвания от фирми, които имат интерес тя да не тръгне.

"Системата е изключително важна, за да може една от най-публичните услуги в държавата, т.е. поддържането и строителството на републиканската пътна мрежа, да се самофинансира. Това ще бъде първата система, която ще бъде самофинансирана, без да разчита на държавния бюджет“, каза инж. Атанасов, цитиран от агенция "Фокус".

По думите му трафикът на транзитно преминаващи през страната ни тежкотоварни автомобили за денонощие е между 8 000 и 10 000 тежкотоварни камиона. Огромен е и трафикът от Европа за Близкия Изток, особено през летните месеци. "От него също се губят огромни средства", заяви инж. Дончо Атанасов. Затова според него е изключително важно за държавата тази ТОЛ система да бъде изградена. „Този, който най-много руши републиканската пътна мрежа, трябва да плаща и порядъчно най-много“, добави инж. Атанасов. Надеждите са догодина системата да заработи, очакваните приходи на годишна база от нея ще стигат до 1 млрд. лв. 

Стартът на ТОЛ системата се бави вече 2 години заради обжалванията. Очаква се изграждането й да струва около 200 милиона лева и да въведе по-справедливо заплащане за преминаване на тежкотоварните автомобили през магистралите на страната. Идеята за въвеждането на такси на база големината и километрите, които изминават ТИР-овете, датира от 2015 година. На следващата бе обявена и обществената поръчка за изграждането на ТОЛ системата. Оттогава-досега тя все се обжалва. 

Пътният сектор у нас се издържа основно от лекотоварните автомобили, целта е новият модел да самофинансира пътната инфраструктура.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

1417

7

IBL IBL

15.08 2017 в 09:35

Не е по-добре, щото нямаме никакви средства за контрол върху събраните пари и информация. Първо сме платили тези пътища от данъците си, после ни облагат с винетки и ни лъжат, че не стигали парите, а след това ни слагат електронни буболечки, за да ни следят постоянно и да ни таксуват дори само да си подадем носа от някое от гетата, в което сме набутани. Пътищата няма да се оправят, а за капак ще ни следят през цялото време: я за да ни глобят за 1 км над ограничението, я защото сме се изпишкали в някоя канавка край пътя. Кой ще ми гарантира, че с информацията за пътуването ми няма да се злоупотреби? А тя включва много повече от точка А и точка Б. Това е много ценна информация, особено за някои хора, и много хора ще искат да я имат.
А я помислете малко за всички онези дето пътуват и с това си изкарват хляба - дали за тях ще е по-евтино? Не е въпроса да е непременно евтино, но някой после ще плати цената за това пътуване с цената на продуктите и услугите, които тези хора превозват.Мислете

1417

5

IBL IBL

14.08 2017 в 15:52

Кое му е доброто на всичко това? Пак се изгражда системата от единия край, която ще взима парите. А кой гарантира как ще се харчат тия пари от таксите и кого ще уволня после като пак си счупя колата по пътищата? Помислете малко бе хора.

10059

4

рамбо

14.08 2017 в 14:33

Идеята е добра, но Работата е там, че докато заработи ще минат още 1, а другаде четох даже и за 2 години. Т.е. все още работата е далечна и остава въпросът защо не се пристъпи към този вариант още в началото през 2015г. Не може и зя това портиерът пред Пирогов да е виновен

6280

3

aviatora

14.08 2017 в 13:25

Тука се подготвя една от най-големите измами в съвременната история на държавата ни... "чае шукарие".

-431

2

Black Hex

14.08 2017 в 12:57

Къде е Каролев? Каква е неговата позиция по въпроса?