Европейската комисия разреши на България да осигури помощ за БДЖ в размер на 224 милиона лева.
Според Брюксел мерките в подкрепа на държавната железопътна компания са в унисон с правилата за държавна помощ в ЕС. Чрез тях компанията ще успее да намали нивото на дълга си без да уврежда конкуренцията на единния пазар, заявяват от ЕК.
Нотификацията на България за отпускане на държавна помощ за преструктурирането на БДЖ е от 2011 г. През ноември същата година ЕК започна проучване за дългосрочната жизнеспособност на компанията, който включваше действия за самоучастие на компанията в процеса по оздравяването ѝ.
Основната причина за разрешаването на помощта е изводът, че компанията е била недофинансирана от държавата в годините преди влизането на България в ЕС, заради което е натрупала загуби от транспортните услуги, които компанията е била задължена да прави.
Плановете на правителството са парите за подкрепа на БДЖ да бъдат осигурени от концесията на Летище София. Предишната процедура за намиране на частен управител на държавния актив бе прекратена по време на служебното правителство, но сега плановете на транспортния министър Ивайло Московски са да я рестартира. Замисълът е бъдещата компания концесионер да внесе висока еднократна концесионна такса още при подписването на договора, а след това парите да заминат директно към БДЖ.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Д-р Мазникуров
Тръмп номинира Робърт Кенеди-младши за здравен министър
Mumko
Условни присъди за двама души след изборния скандал ''Чичо Цено, кой номер''
yoghurt
Радев за Пеевски: Тази наглост на стероиди няма да се осъзнае или да изчезне от само себе си
yoghurt
Влизането в Шенген е близо, австрийското вето за България и Румъния пада през декември