Инфлацията влиза и в банята. И я пълни с предизвикателства.
Предизвикателства, изискващи специфични и смели идеи.
От интериорни дизайнери.
От магазини за мебели за баня.
От творци в сферата на обзавеждането и хармонията за вътрешни пространства.
От душ кабини и паравани за баня до огледала, мивки и аксесоари.
Всичко, което е в състояние хитро и с вкус да подреди интериора и то на достъпни цени е добре дошло.
Защото всъщност...
Необходимо е пространство
Инфлацията се просмука и в интериорния дизайн. Всеки нов модел душ кабина, параван за баня, обособяващ душ зоната в интериора, мивка, вана, огледало... променя цената си под натиска на ситуацията. Напечатаните от централните банки трилиони промениха стойностите на бизнес показателите в цялата световна икономика. През промяната в цените, налетите в системата пари подмениха редица показатели за рентабилност, паричен поток, оборот, ефективен тип сделки и прочее... А от променените икономически числа поникнаха нови проекти.
Сгрешени проекти. Или най-малкото не особено устойчиви проекти.
Защото сякаш няма достатъчно пространство за стойността.
Конкретно в сферата на интериорния дизайн експерти насочват вниманието ни към стартиращи проекти, които впоследствие се оказват грешно изчислени. Клиентите са жадни за ефектни интериорни решения. А пандемията допълнително подклажда тази жажда.
Какъв е точно характерът й обаче?
Експертите по вътрешен дизайн на баня открояват страстта към обособените пространства. Днес прекарваме повече време вкъщи, тровени сме от повече лоши новини, нямаме ясна представа за бъдещето. Тази обстановка поражда остра необходимост от пространство.
От наше си пространство, в което да се скрием, да премислим, да се пречистим, да си отдъхнем.
Това повишава интереса към интериорния дизайн. И му дава ясна перспектива.
Пространствена перспектива.
За клиента е важно да обособи свое пространство, което ще му създава нужното за релаксиране настроение. Търси комфорт, сигурност и удобство в едно. Иска да се заяви с избора на интериорен дизайн.
Сякаш казва на мрачната реалност: „Имам си свое място, на което ти няма да ме нараниш.“
Тази тенденция към заявяване, според експертите, ще става все по-устойчива. Хаосът се превръща в абсолютен враг на тревожния дух. Затова потребителите рязко заявяват желанието си да се отърват от него, чрез комфортни, елегантни и добре обособени пространства.
Но кризата сякаш гризе и от тези пространствени възгледи. Грешно изчислените проекти се превръщат във все по-сериозен казус във всеки отрасъл.
Когато е планиран даден интериор на баня, мащабът е изчислен с конкретна визия за пространството. Планирано е например поставяне на специална душ кабина, за да се обособи място за къпане и да се постигне определен изчистен стил. Но внезапно този проект рязко се оскъпява. И това оскъпяване има поне три извора:
• Напечатените от централните банки трилиони през последното десетилетие водят до все по-резки и неочаквани скокове в цените на разнообразни ресурси. Особено неспецифичните материали, които се използват за повече производства, като метал и стъкло, в някои периоди поскъпват дори с няколко процента.
• Увеличеното търсене на мебели и аксесоари за подобряване на интериора оказва допълнителен натиск върху цените.
• Затруднените доставки на все повече материали за производство вдига ценовите равнища във все повече сегменти на интериорния дизайн – производство на домакински електроуреди, на мебели за трапезария, на мебели за баня...
Така необходимостта от пространство става все по-остра. От пространство в интериора. От пространство за скриване от стреса. И от пространство за ефективни решения в контекста на напечатаните пари и инфлацията.
Последното е особено важно, но и особено специфично.
Чували ли сте за ефекта на Кантийон?
Много хора нямат представа за какво става дума, но това е ефектът с огромно влияние върху всички сектори на живота ни днес. Затова е изследван задълбочено от всички по-сериозни икономисти. Най-достъпното обяснение е, че когато новоотпечатаните пари навлязат в реалната икономика, те се разпределят неравномерно. Това е напълно логично. Хората оценяват различни неща по различен начин, затова и действията им се различават. Така при достигане на различни маси от хора до известна сума от напечатаните пари икономическото поведение е доста хетерогенно. Хората правят различни инвестиции, реализират различни планове, променят вкусовете си. По най-непредвидими начини.
Този ефект не подминава интериорния дизайн, а се смесва с пандемичната обстановка.
От което се и подсилва.
Резултатът е, че много от проектите се започват, но се оказва, че не могат да бъдат завършени по очаквания начин.
Грешни изчисления.
Плюс недостиг на ресурси.
И затруднени доставки.
Рецепта за криза.
Конкретно по отношение вътрешния дизайн на баня се наблюдава проблем при проектирането на желаните обособени пространства. Последните изискват специални душ кабини, със специфични размери и още по-специфични функции – особено ако банята се ползва от повече хора и се налага комбинация с тоалетна. Тогава решенията са сложни. Трябва душ кабина с висок праг, замъглено стъкло, специален дизайн....
И когато специалните мебели за баня се оскъпят внезапно, заради изчерпани покрай инфлацията ресурси и повишени цени...когато няма пространство за довършване на проекта...
Какво следва?
Идея за прекалкулирано пространство: Параван пред казуса в банята
Не става дума за параван пред проблемите, които настоящата политическа обстановка носи. Трябва да съдим обективно. Наистина инфлацията обърква изчисленията, проектите, а оттам и животите ни. Пред тази истина не трябва да поставяме параван.
Но пред казуса с банята?
Защо не?
На практика модерните паравани за баня са хитро решение за прекалкулиране на проекта за интериорен дизайн. В контекста на увеличения в цените на някои материали дори с около и над 20%, такова прекалкулиране може да спаси цялата концепция.
Защото, ако концепцията е ефектно обособени пространства за функционална и елегантна баня, параваните днес я изпълват със съдържание.
С гъвкаво съдържание.
На пазара има огромна палитра от профили за стъклени паравани, с които постигате комплексен ефект: комфорт, визия и лукс.
Така може да преодолеете предизвикателствата на сгрешените сметки и да довършите Вашия проект за баня със стил.
Модерните паравани представляват стъклени прегради, които не затварят, а отварят пространство в банята, защото:
• Специфичните профили за стъклени паравани се вписват във всеки интериор на малка или по-голяма баня и то на приемлива цена.
• Ако изберете параван по поръчка, ще обособите душ зоната по специфичен и ефектен начин, придавайки собствен почерк на визията. Така ще се заявите с разбиране за удобство и стил.
• Още по-сериозно заявление ще направите, ако изберете по-характерни интериорни решения – например строго елегантен и изчистен профил на стъклен параван с черен обков.
• Може да си „откраднете“ още пространство в банята с компактни паравани тип Хармоника или ъглови паравани.
• А имате възможност и за свой отделен кът за блажен релакс с избор от елегантна серия модели паравани за вана.
Така се борят предизвикателствата на инфлацията, хаоса и стеснения мащаб в планирането. С елегантни начини за прекалкулиране на пространството. За освобождаване на ново пространство.
От тях се ражда въображението и извират ефективните идеи.
Идеите точно на място.
И отварящи място.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Джендо Джедев
Условни присъди за двама души след изборния скандал ''Чичо Цено, кой номер''
dolivo
България получава първите осем изтребителя F-16 догодина
Владè
Можем ли да се излекуваме от зависимостите си? Ралица Стефанова в подкаста на OFFNews
Владè
Лаура Кьовеши осветли първата голяма акция срещу мафията, включително и в България