Къде изчезват паветата на "Иван Асен II"?

Последна промяна на 10 април 2013 в 15:35 9040 20

Къде изчезнаха паветата на
Къде изчезнаха паветата на "Иван Асен"? СНИМКА: Пейо Колев

Паветата по една от историческите столични улици "Иван Асен II" изчезват заради съмнителен ВиК ремонт. Скоро те ще бъдат заменени в асфалт, който ще превърне един от малкото запазени символи на Стара София във високоскоростен ръкав на "Цариградско шосе", алармираха жители на квартала около "Иван Асен II".

Гражданите организираха подписка и Фейсбук група в защита на стария облик на своята улица, подготвят и писмо до Столична община и националния омбудсман.

"Ние не желаем нашата улица да бъде превърната в асфалтова писта - помощен ръкав за трафика от "Цариградско шосе". На улица "Цар Иван Асен II" живяха и твориха вдъхновено културни колоси като Маестро Атанасов, Цанко Лавренов, Ран Босилек, Димитър Димов, Александър Балабанов, Емануил Попдимитров, Драган Тенев и много други", пише в призива им. Инициаторите припомнят, че улица "Иван Асен II" датира от Първата световна война, а гранитният паваж е обновен след бомбардировките през Втората световна война и до ден-днешен носи автентичния дух на Стара София.

Какво се случва официално?

Ремонтите по "Иван Асен" започнаха преди няколко седмици, като поетапно се придвижват от долния й край (Орлов мост) в посока бул. "Михай Еминеску" (Румънското посолство). Според официалното съобщение на общината от началото на април  ремонтът в долната част на улицата е заради "реконструкция на уличен канал". Няколко дни по-късно отново общинският пресцентър съобщава, че започва "реконструкцията на настилката на ул. „Иван Асен ІІ” от пл. „Орлов мост” до бул. „Михай Еминеску”, като срокът е между 8 и 30 април.

Проблем със старите ВиК съоръжения в района действително съществува и както отбелязват много от живеещите в квартала, спиранията на водата са честа практика. Факт е и друго - настилките и на улицата, и на тротоарите са стари, нагънати, със зейнали дупки и маневрирането по тях с колело, детска количка и дори с автомобил е цяло изпитание. Живеещите в района подчертават, че покрай евентуалното отстраняване на тези проблеми "паветата ще бъдат продадени за нечии вили", ще бъде положен асфалт, който ще се огъне от подпочвените води, а улицата ще се превърне от приятно място за разходка в шумен и опасен булевард.

OFFNews потърси Столична община, за да попита има ли инвеститорски проект за реконструкцията на настилката, какви са плановете на общината и наистина ли има план да бъде положен асфалт. Оттам обещаха да ни предоставят проекта. В аванс обясниха, че асфалт ще бъде положен само в платната за активно движение, а от двете им страни, където сега паркират автомобили, паважът ще бъде нареден отново.

Предвижда се цялостна реконструкция на тротоарите с унипаваж и ново осветление. Основното съображение за полагането на асфалт било намаляването на шума от движещите се по паветата автомобили и комфортът на гражданите. Самите павета ще бъдат прибрани на склад и използвани при бъдещи ремонти.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

11.04 2013 в 20:55

Нагорещен и разтопен асфалт, и все повече жеги през лятото по улици без дървета, така ще му дойде акъла на бг народ ...

11.04 2013 в 19:08

Да, има все още майстори.И мъжът ми е един от тях.

11.04 2013 в 18:14

wwwww33333, не стискай толкова здраво зъби, тогава пломбите няма да падат. Или дай още газ.

Сериозно - ние знаем мотивите си за запазването на паважа. Мен лично не ме е яд, че някой взема пари, яд ме е, че съсипват наличното заради пари. Това е на първо място квартал и чак след това - улица.

По-равна настилка -> по-висока скорост -> по-голям трафик -> повече отрови от колите.
Една от идеите им е да пооправят движението. Така обаче няма да стане. "Цариградско шосе" си е достатъчно широко. Проблемът са кръстовищата. С иванасеновката реконструкция само ще досъсипят кварталчето ни.

И да не забравяме, че паветата са много вредни за здравето, защото не отделят токсични изпарения през лятото.

Накратко - сменяш тампони на окачването или тровиш себе си и децата си.

11.04 2013 в 13:52

Старите ръчно дялани павета са добър гешефт. Харчат се по 20-40 евроцента.

11.04 2013 в 13:32

Какъв скоростен булевард ви е патил, като в участъка между Орлов мост и "Николай Ракитин" улицата е тясна, та понякога дори простото разминаване става невъзможно?!?

Иначе от доста години паважът е в такова състояние, че оттам прекарвам "за наказание" таксиметрови шофьори, които нещо са ме ядосали ...

11.04 2013 в 11:07

Ако трябва да се направи всичко така, че да може половин България, която се е изсипала в София, да си превозва задните части с колата по-бързичко до вкъщи, нека да се задействаме задружно и да премахнем всички паметници, мостове, кръстени на животни, паркове и градинки, а тротоарите да ги направим официално паркоместа, тамън и институциите ще намажат от Сини и Зелени зони.

11.04 2013 в 10:57

Иван Асен е прекрасна малка уличка и се съмнявам, че в момента е със статус на булевард (някой май го беше споменал). При всички положения, би било най-добре да заменят старите павета с нови и подравнени. Малко ми омръзна да пренебрегват облика на града, само и само да има големи асфалтирани улици.

11.04 2013 в 09:57

работя в Стрелбище и бях свидетел на подобен ремонт на ВИК на павирана улицата.В единия край до тротоара по цялата дължина, смениха тръбите след което между паветата и разкопаното сложиха бордюри на нивото на паветата...един вид разделителна линия...и асфалтираха разкопаното. Така улицата вече е 2/3 павета 1/3 асфалт ... по-голяма глупост не бях виждал, а сега като гледам снимките на иван асен предстои нещо подобно, дори не и асфалтиране.

11.04 2013 в 09:02

Тук в Студентски Град преди месец пък започна ремонт на една уличка дето не беше виждала ремонти от над 10 години. И вместо асвалт по нея редят павета :) . Дали пък не са тези павета липсващи от Иван Асен II...

Става дума за уличката между блок 22 и блок 23.

10.04 2013 в 23:29

Това не е вярно, все още има мастори, не зебревяйте, че има и каменоделски училища!