Общината се допитва: Павета или асфалт на "Иван Асен II"

Последна промяна на 11 април 2013 в 11:08 5630 23

Улица
Улица "Иван Асен II" Снимка: Сергей Антонов

Столичната община ще се допита до гражданите каква настилка предпочитат да бъде положена след ремонта на улица "Иван Асен II", oбявиха за OFFNews от пресцентъра.

За 15 ч днес е насрочена среща между ресорния заместник-кмет Любомир Христов и живущи в района на "Иван Асен II". На нея ще бъдат обсъдени двете алтернативи - да се запазят ли паветата или улицата да бъде асфалтирана.

Мащабният ремонт на историческата софийска улица предивзика широко недоволство сред хората от квартала заради новината, че паважът ще бъде заменен с асфалт. Притесненията на съкварталците са две - асфалтът ще погуби автентичния облик на улицата с богата културна история и ще я превърне в шумен високоскоростен булевард.

От общината коментираха за OFFNews, че са останали изненадани от броженията срещу ремонтните дейности. Много хора се оплаквали от сегашните дупки, изкъртена настилка и шума по "Иван Асен" и реконструкцията целяла да създаде по-голям комфорт на гражданите.

Ако все пак се окаже, че повечето живеещи в района предпочитат да се запази настилката от павета, ще се съобразим, уточниха от пресцентъра на СО.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

18.04 2013 в 14:24

Първият факт, който никой не отчита е че тези павета бяха изхвърлени от Христо Боптев преди около 10 години и с тях закърпиха улицата след демонтажа на релсите. Те са прекалено големи, прекалено неравни и накрая поставени напречно на посоката на движение и естествено се разместват. Алтернативата е добър асфалт или лоши павета, тъй като явно няма от куде да се намерят достатъчно от малките блокчета, с които е покрита дясната част на улицата в посока Ситняково. Естествено е и слабо вероятно да се намерят специалисти, които да поставят паважа по класическия метод "дъговидно". И накрая ако всички, които очакват общината да оправи облика на квартала се заемат с ремонта на фасадите си тогава наистина ще имат основание да изискват подържане на специфичен имидж на улицата. А до тогава по-добре лош асфалт отколкото още по-лоши павета.

13.04 2013 в 09:13

Стара София отдавна няма. От старата София останаха непочистените дворове, занемарените вътрешни пространства, разбитите тротоари и улици и унищожените фасади със санирането със стиропор. Крайно време е да се научим да живеем модерно. Да изискваме и мотивираме адекватни желания и потребности. Никой не помисли за София когато трябваше, сега вече е много късно.

13.04 2013 в 00:40

badmf ли какъв си не те знам,но не живееш на Иван Асен ,така че не давай акъл.Аман от сантименталности,та сградите са потенциални убийци те за паветата реват,да си ги носят вкъщи и да си ги чукат по главите.Дишам с години праха ,шумът е ужасен,къщата се тресе при всяко преминаване на кола.Аман от спасители ,аман от сантиментални глупости

12.04 2013 в 22:29

Днес разбрах, че Общината вече е планирала да извърши същото безобразие и с паветата на моя булевард Христо Смирненски. В момента подменят водопровода и майсторите ми казаха, че веднага след това започват да махат паветата, за да сложат асфалт. Това е геноцид на стара София!

12.04 2013 в 22:14

И аз не карам кола. Но, селяндура си е селяндър независимо дали минава по асфалтирана улица, павирана или черен път. Той си мисли само за джипа. Проблема е че по ул. Цар Иван Асен II има голям трафик, особено в горната част. Заради Полиграфическия комбинат, книжната борса и връзката на Ситняково с Евлоги Георгиев през улица Цар Иван Асен и Мизия. Там минават и камиони и микробуси. Нека да остане паважа, но да ограничат движението, това е проблема. Не е нужно през този квартал да минават толкова коли след като от едната страна е Цариградско шосе, от другата бул. Ситняково а от третата е Евлоги Георгиев. Така че по-добре е допитването да е за това, а не за настилката. Така се запазват градовете в Италия например, където централните улици са с паваж, доста по-стар и от този на Иван Асен. Всички опити до сега да се пренареди паважа там са несполучливи, просто не става. Строителите не умеят. Навремето, по Цар Иван Асен вървеше трамвай и улицата беше еднопосочна. Тогава обаче нямаше такъв трафик. Сега градът се разрастнас многократно и има други нужди.

12.04 2013 в 20:00

павета,за да могат софийските селяндури да виждат че има и друг вид улична настилка

12.04 2013 в 17:56

Павета. И оправете тротоарите! Всякакви обяснения от шофьори и таксиджии са неадекватни. И да, не всички имаме коли, което, мисля, е нормално.

12.04 2013 в 17:50

Павета. Кварталът го заслужава.
Ако ли не, защо не замените и жълтите павета с асфалт :)

12.04 2013 в 17:11

Ако живеех на Иван Асен бих гласувал за паветата. Преди години един малоумник с възможности разпореди да асфалтират павираната ни улица. Цяло лято измряхме от жега и се нагълтахме с прах. Добре че есента сменяха тръбите за парното, та после пак наредиха паветата. Сега е относително по-чисто, а лятото е по-хладно, понеже паветата по-лесно се охлаждат от скапания асфалт. Освен тези ползи, шофьорите карат по-бавно върху паважа, за да не си трошат таратайките. Асфалта предразполага към по-високи скорости.

12.04 2013 в 16:36

Принципно паважът е по- красивият за мен вариянт, но за съжаление със сигурност няма да го наредят като хората и до година ще стане пак на гъз. От 10 годии всеки работен ден идвам с кола на работа на Иван Асен и с всеки следваш ремонт или пререждане, нещата само вървят на зле.