bTV пак с най-висок рейтинг въпреки войната с Bulsatcom

Последна промяна на 07 януари 2013 в 12:53 4044 8

Телевизия. Снимка sxc.hu
Телевизия. Снимка sxc.hu

Въпреки че вече не достига до домовете на стотици хиляди домакинства и над милион зрители*, bTV остава най-гледаната телевизия и през новата година, сочат данните на пийпълметричната агенция ГАРБ, която мери рейтингите на телевизиите.

Сравнението с последния работен ден за миналата година 28 декември, когато bTV все още подаваше сигнал към Bulsat, и първите работни дни за 2013-а показва, че спад в гледаемостта е регистриран, но той не измества bTV от лидерската позиция. Това важи включително за зрителите на възраст между 18 и 49 години, от чиито предпочитания рекламодателите се влияят най-много.

В тази зрителска категория средният пазарен дял (share) на bTV e намалял от 28,6 до 21,5 за дните 28 декември и 3 януари. В същото време делът на Нова тв в тези дни се покачва от 15,6 на 20,7, но тя така и не надминава bTV. Леко повишаване на гледаемостта регистрират също БНТ и TV7.

Има обаче съществени различия по другия критерий - рейтингът, който ГАРБ измерва. За разлика от пазарния дял, който мери колко процента от седящите пред телевизорите предпочитат даден канал, рейтингът отчита крайния брой зрители. Среднодневният рейтинг на bTV за 28.12. е 4,8, а за 3-ти януари - 2,9. Интересното обаче е, че въпреки този спад рейтингите на конкуренцията на практика остават непроменени, като при БНТ се запазват на 0,9, а при Нова и TV7 корекцията е с о,2 и о,2 пункта.

Рейтингът на централната емисия на bTV Новините на 28.12. е бил 11,4, а на 3.01. - 8,7. ГАРБ изчислява, че преди спирането централната емисия е стигнала дял 40, а след спирането - 32. В същите дни турският сериал "Времето лети" е проследен съответно от 33,5 и 25,1 процента от зрителите пред телевизорите. 

 *По неофициални данни Bulsatcom декларира между 700 хиляди и 800 хиляди абонати (домакинства). Пак по неофициално потвърдена информация голяма част от абонатите не се декларират, т.е. цифрата е по-голяма. При всички положения поне един милион българи гледат телевизия чрез Bulsatcom.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

08.01 2013 в 11:27

ХАХАХАХАХА !

07.01 2013 в 21:07

Ама, моля ви се бе, операторите, взимайте си БТВ и не я пускайте повече - вижте колко хора, "зрителите на възраст между 18 и 49 години, от чиито предпочитания рекламодателите се влияят най-много", не страдат ни най-малко от липсата й, даже им по-добре така. Плакаха онези, които разчитаха програмата на БТВ да направи Коледата им Коледа (Кой въобще гледа телевизия на Коледа и по Нова Година?!) и изтърваха турските сапунки. Никой друг

07.01 2013 в 21:00

Тъпаците ,гледат Слави и фъфльото сутрин.Това ли вдига рейтинга на тази еднообразна тв. .
Кое ни е на ред ,че телевизията да не ни е в ред?

07.01 2013 в 14:15

Че от кога устройствата поддържат HDMI и SCART за да се връзват към сателитни приемници???
Ето на това му викат изследване..., че и рейтингите им са такива.

"Posted June 10th, 2012 by PRnew.info Team

в. Труд | 08.06.2012

Пийпълметрията е електронен метод за измерване на телевизионната аудитория. Това става чрез устройства, монтирани към телевизора, които засичат честотата на каналите при аналогов сигнал и "разпознават" логото им, ако са цифрови. От края на 80-те години на XX век системата е призната като най-достоверния начин за предоставяне на рейтингови данни в света. ГАРБ Аудиенс Рисърч България е единствената компания у нас, която от 2006 г. измерва телевизионната гледаемост.
От началото на 2012 г. за първи път у нас от ГАРБ предложиха на медийния пазар и нова система за измерване на аудиториите на радиата, вестниците и списанията. Хората, които се проучват, разполагат с мобилно устройство с размерите на джиесем. Чрез него всеки ден отговарят на въпроси дали и кое радио/издание са слушали/чели. След това данните се изпращат чрез интернет връзка в сървър на ГАРБ, а софтуер, подобен на този за данните от телевизиите, ги обработва.

Стр. 25"

... ето и мейл-а от граб:
"Здравейте!

Ние сме от фирма “ГАРБ Аудиенс Рисърч България” ЕАД, основана през 2006г., като част от световноизвестната компания за маркетингови и социологически проучвания ГФК Груп, която е четвъртата по големина в света верига за този вид изследвания и е водеща компания в областта на пийпълметричните системи в Европа. Стартираме проучване на радиостнциите и във вашия район не ни достигат хората.
Проучването се състои в следните няколко въпроса:

Слушате ли радио и кое?
Четете ли вестници и списания и кои?


Започва с кратка анкета по телефона. През април на участващите ще раздадем телефон /смартфон с андроид/ със специален вграден софтуер и ще се отговаря на въпросите чрез него.

Телефонът ще бъде с карта с неограничен достъп до интернет, който е напълно безплатен за Вас, тъй като съдействате за изследването ни.

Ако проявявате интерес моля пишете ни като ни дадете актуален телефон за връзка.



Лица за контакти:
ГАРБ АУДИЕНС РИСЪРЧ БЪЛГАРИЯ ЕАД
Безплатен телефон: 0800 15588
Калина Серкеджиева – тел. 0889/088877
Анна Петрова – тел. 0882/532329
Дияна Димова –тел.02/9877315 е-мейл:diana.dimova@garb.bg"

07.01 2013 в 13:36

Е, няма такъв смях! Бюрото по тиражите е собственост на К Гергов, който всъщност НЕ е собственик на БТВ. Изобщо собствеността на медиите в България продължава да е объркана. ;)

07.01 2013 в 13:23

Майната и на Босфор ТВ.По-добре ми е без турски сериали .Шампионската лига ще я гледам в интернет.

07.01 2013 в 13:09

Ебати смешниците и цялата страна да спре да ги гледа пак ще отчитат най висок рейтинг :-D

07.01 2013 в 13:08

ГАРБ има ли нещо общо с ГЕРБ?