Временно нямаме достъп до системата за справки на НЗОК

Последна промяна на 05 декември 2019 в 16:53 605 0

Снимка Архив

НЗОК спира временно достъпа до системата, чрез която всяко здравноосигурено лице може да извършва справки за използваната от него медицинска помощ за период от пет години. Причината е в изразени съмнения от страна на отделни здравноосигурени граждани относно възможни неправомерни и недобросъвестни действия от страна на трети лица при ползване на новата функционалност на сайта на Националната здравноосигурителна каса (НЗОК), съобщават от Касата.

„Ще бъде извършена допълнителна преценка на риска за правата и свободите на субектите на данни и прилагането на конкретни мерки за неговото ограничаване и свеждането му до минимум. Услугата ще бъде възстановена в нов вид веднага, след като бъдат предприети посочените мерки“, уточняват от НЗОК.

В сайта на НЗОК, в меню „Услуги за граждани“, беше създадена секция „Отчетени дейности за здравноосигурени лица от договорни партньори на НЗОК“, където всеки здравноосигурен може да извършва справки за използваната от него медицинска помощ за период от пет години. Визуализираната информация е обединена по дейности – болнична, извънболнична, лабораторни изследвания и др.

Според досега съществуващата възможност справката се извършваше с въвеждане на собствено име, ЕГН и код за спам, без да съдържа лични здравословни данни и медицинска информация. Създадена беше възможност за 
абонамент за автоматично известяване за всяко регистрирано движение по здравното ни досие на посочен електронен адрес.

От НЗОК обявиха и че е в процес на изграждане специализирано мобилно приложение, за предоставяне на информация за услугите от сайта на НЗОК.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !