Министърът на туризма: Трудно ще защитя данъчните придобивки за рестораньорите с това отношение към клиентите

OFFNews 23 юли 2023 в 11:48 5385 6

Зарица Динкова

Снимка БГНЕС

Зарица Динкова, министър на туризма

Призовавам асоциацията на ресторантьорите да преосмисли цялостното си поведение по отношение на клиентите си, както и към по-отговорно отношение към образа на българския туристически продукт. В противен случай, ще ми е много трудно да защитя данъчните придобивки в бюджета за следващата година, тъй като няма да мога да намеря аргументи и подкрепа за това в българското общество.

Това заяви в позиция до медиите министърът на туризма Зарица Динкова и посочи, че е силно притеснена от сигналите, които Сдружението на заведенията в България и Българската асоциация на заведенията изпращат към българските потребители. 

Вчера, във връзка със станалия особено популярен случай с продажбата на телешко на грамаж и последвалата буря от реакции в социалните мрежи, Сдружението на заведенията в България и Българската асоциация на заведенията заявиха, че ще съдят клиента на заведението, който си е позволил да повдигне въпроса за спорната търговска практика.

Напомням, че обществото, срещу което тази асоциация открито застава беше, и до днес е толерантно към ресторантьорския сектор, който губеше пари и клиенти в първите месеци на пандемията. За да ги подпомогне, държавата - респективно всички ние - се лиши от многомилионни приходи, които останаха в собствениците на заведения. Разбирам, че професионалните общности се създават, за да защитават групови интереси. Убедена съм, че бизнесът трябва да работи спокойно и без излишна административна тежест, но не приемам, че това трябва да е за сметка на останалата част от обществото, посочва в позицията си Динкова.

По думите ѝ повечето членове на асоциацията не споделят позицията на своето ръководство. "Неумелото управление на тази, а и на други подобни кризи, нанася непоправими щети върху имиджа на целия български туризъм", казва министърът.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    15914

    6

    поп Дръвчо

    23.07 2023 в 15:02

    Мътна и кървава е с тоя туризъм...

    Едно че за 35 години не можаха да се отърсят от вкоренените навици на Балкантурист (това в по-малка, но забележима степен важи и за другите услуги у нас)

    И друго че ако има отрасъл с безкрайно разбойническо отношение към данъците, това е именно туризмът и околотуристическите дейности.

    И трето че министър точно на туризма да ръси такива неща е малко непрофесионално. Съсловните организации съществуват за да прокарват интересите на съсловието си, а не да се грижат за рахата на останалите. Не че не могат да бъдат привлечени при налагането на някакви базови стандарти, че даже и при изработването им, ама това не става така с безадресна критика.

    3739

    5

    GB

    23.07 2023 в 14:21

    А какво изобщо налага облечения за този частен бизнес сектор?

    Означава ли това, че лека-полека ние, данъкоплатците ще започнем да поддържаме с данъчни облекчения и всеки един от останалите частни сектори?

    Къде отива частното, тогава?

    9352

    4

    Анализи

    23.07 2023 в 13:27

    Ами щом повечето ресторантьори не споделят позицията да излязат от организаациите им и да го заявят открито. Алебегов и компания рааботи против истинския туристически бранш. Не знам на какво се надяват. Мутри и туризъм са несъвместими. Затова повечето българи предпочитат Ггърция.

    890

    3

    Constanza

    23.07 2023 в 12:18

    Да допълня, право дума министърката. С тази активна работа против туристическия образ на България какви отстъпки от ДДС заслужават?

    890

    2

    Constanza

    23.07 2023 в 12:16

    Уважаеми dolivo, работила съм в сферата и смея да твърдя, че българският ползвател на услугата реагира абсолютно адекватно на добро обслужване. Има и изключения, разбира се.

    Лошото е, че мутробарокът и чалгата не са състояние да произведат качествена услуга.

    22558

    1

    dolivo

    23.07 2023 в 12:01

    няма манталитет на услугите в БГ и това е

    то че няма и манталитет на ползвател на услугите, те са свързани нещата

    мутро барок и чалга до дупка
     
    X

    Николай Стайков: Борисов и Пеевски преместиха парламента от страх от журналистите