Нередовно призоваване на втория помощник на "Вера Су" спъна делото за заседналия кораб

OFFNews 07 юли 2022 в 14:40 734 0

кораб

Снимка prb.bg

Заседналият кораб "Вера Су".

Делото срещу втория помощник на кораба "Вера Су" не тръгна заради нередовно призоваване на подсъдимия, който днес не се появи в съдебната зала, съобщиха от Окръжния съд на Добрич.

Съгласно разпореждане на съда подсъдимият е трябвало да бъде призован чрез назначения му служебен защитник, но това не се е случило, тъй като подсъдимият е спрял да отговаря на телефонните номера, които дал на адвоката си за връзка. В съдебната зала защитникът обясни, че към днешна дата е успял да намери актуалния телефонен номер на К.А., разговарял е с него и подсъдимият е заявил готовност да присъства на следващото заседание.

За да бъде изпълнена процедурата по връчване на книжата на подсъдимия - турски гражданин, и призоваването му, съдът разпореди да бъде изготвена съдебна поръчка по линия на международното сътрудничество по наказателни дела. Съдебната поръчка ще бъде изпратена до турското министерство на правосъдието, тъй като има договор за правна помощ по граждански и наказателни дела между България и Турция.

Съдебната поръчка ще бъде изпратена чрез българското правосъдно министерство и ще включва преведения обвинителен акт, разпореждането за предаване на съд, извадки от НПК за правата на подсъдимия и необходимостта от лично участие, за да се допусне някоя от съкратените процедури.

Повдигнатото на К.А. обвинение е за това, че на 20 септември 2021 г. в акваторията на Черно море край село Камен бряг и курорта Русалка като вахтен помощник - капитан на кораб "Вера Су", плаващ под панамски флаг, е заспал и е допуснал корабът да заседне. Действията му са по непредпазливост и от него са настъпили значителни имуществени вреди за корабособственика в размер на 6 680 734. 85 лв.

Според описаното в обвинителния акт в 00:00 часа на 20 септември 2021 г. вторият помощник капитан приел от капитана дежурството, но е заспал и в 04:15 часа корабът заседнал. Така е нарушил правило от Международната конвенция за вахтената служба и нормите за подготовка и освидетелстване на моряците, съгласно което „вахтените помощник-капитани, които носят ходова навигационна вахта, са отговорни за безопасността на плаване на кораба по времето на тяхната вахта, като те са длъжни по всяко време да присъстват физически на ходовия мостик или на място, непосредствено свързано с това помещение, например щурманска рубка или пост за управление на мостика", но не го е направил. 

Новото заседание по делото е насрочено за 29 септември, определени са и две резерви дати през октомври.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    X

    Година след катастрофалния резултат от теста за функционална грамотност PISA