Хибридните и електрическите автомобили носят по-голям риск да блъснат пешеходци, отколкото бензиновите или дизеловите автомобили, особено в градовете, сочи анализ на британските пътнотранспортни произшествия, предаде в. "Гардиън".
При електрическите и хибридните автомобили вероятността да ударят пешеходци е два пъти по-голяма, отколкото при автомобилите, задвижвани с гориво, и три пъти по-голяма в градските райони.
Засега не става ясно защо екологичните автомобили са по-опасни, но изследователите предполагат, че има редица фактори: шофьорите на електромобили обикновено са по-млади и по-малко опитни, а автомобилите са много по-тихи от автомобилите с двигатели с вътрешно горене, което ги прави по-трудно чуваеми, особено в градовете.
"Електрическите автомобили представляват опасност за пешеходците, тъй като е по-малко вероятно да бъдат чути, отколкото бензиновите или дизеловите автомобили. Правителството трябва да намали тези рискове, ако възнамерява постепенно да преустанови продажбата на бензинови и дизелови автомобили", коментира авторът на изследването Фил Едуардс.
Той подчерта, че хората, които си купуват електрически автомобил, трябва да помнят, че той работи различно от старите коли с гориво. Едуардс предупреждава, че шофьорите на модерните ел.автомобили трябва да бъдат изключително внимателни.
Пътнотранспортните произшествия са основната причина за смърт сред децата и младежите в Обединеното кралство, като пешеходците съставляват 1/4 от всички смъртни случаи по пътищата, пише "Гардиън".
В селските райони автомобилите, задвижвани с батерии, не са по-опасни от бензиновите или дизеловите, но в градовете е три пъти по-вероятно те да се сблъскат с пешеходци, установяват изследователите.
От юли 2019 г. всички нови хибридни и електрически автомобили, продавани в Европа, трябва да имат акустична система за предупреждение, която издава звук, когато автомобилът се движи бавно, но по пътищата се движат стотици хиляди електрически автомобили без тези устройства.
"Правителството трябва да се увери, че тези системи са инсталирани във всички електромобили и ги дооборудва в по-старите електромобили, това би било добро начало. Ако правителството планира да насърчи прехода към електрически автомобили, то това ще донесе известен риск за пешеходците, ако не се погрижим за това", каза Фил Едуардс.
Но трудностите при чуването на електрическите автомобили не са единственият проблем. Електрическите автомобили обикновено имат бързо ускорение и са много по-тежки, като някои от тях тежат два пъти повече от бензиновите си еквиваленти, което удължава спирачния път.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
11472
3
29.05 2024 в 16:26
2550
2
22.05 2024 в 11:53
525
1
22.05 2024 в 11:41
Последни коментари
IvoIvo
Все повече деца под 5 години с диабет, търсят причината в COVID-19
IvoIvo
Дете падна от третия етаж и се отърва само със счупен крак
IvoIvo
ПП-ДБ: ГЕРБ са шизофренични. Плюха ни 1 месец, а сега искат подкрепата ни
ПР
Рая Назарян е председателят на 50-ото Народно събрание (обновена)
мнение от IP
Рая Назарян е председателят на 50-ото Народно събрание (обновена)
genchbench
Слави: ИТН няма да подкрепи кабинет с първия или с втория мандат. Искам третия - за експертно правителство
leomesi
Германия не допусна изненада срещу Унгария и се класира за 1/8-финалите на Евро 2024