Наричат го на жаргон „авиационният SWIFT“, а по същество това е един от най-големите IT доставчици в авиационната индустрия, швейцарската компания SITA, разработчик на системи за резервации, електронни системи за качване на борда, системи за багаж и различни други авиационни IT услуги. От есента SITA напуска руския пазар, а това вещае по-труди полети от и за Русия, коментира РБК, позовавайки се на източници в авиокомпаниите.
Местните и чуждестранните авиокомпании, извършващи полети между Русия и други страни ще се сблъскат със сериозни трудности при организирането на тези полети, защото Русия ще бъде изключена от телекомуникационните канали SITA – най-разпространеният инструмент в световната гражданска авиация за обмен на информация, включително между авиокомпаниите и летищата. SITA беше обявила за намерението си да се оттегли от Русия още през май т. г., сега РБК съобщава, че това ще се случи наесен.
„Поради напускането руските превозвачи вече няма да могат да предават данни за полети, пътници и багаж през шлюзовете на SITA към информационните системи на международните летища“, казва един от събеседниците на РБК. В същото време чуждестранните превозвачи, казва той, ще останат без обичайния канал за обмен на данни с информационните системи на руските летища. „Има проблем, той е сериозен и, разбира се, трябва да бъде решен“, допълва източник от чуждестранна авиокомпания.
От Министерството на транспорта на Русия са казали пред РБК, че са запознати с проблема и планират да осигурят обмен на информация между руските и международните мрежи и чрез алтернативни комуникационни канали. „За по-голямата част от държавите, до които се извършват международни полети, този въпрос е решен, а с останалите продължават преговорите с авиационните власти“, съобщават от пресслужбата на Министерството на транспорта.
Алтернативата е чуждестранните превозвачи да използват руски софтуерни решения за обмен на данни. След началото на пълномащабната война на Русия срещу Украйна много чуждестранни компании решиха да намалят присъствието си на руския пазар или да напуснат Русия напълно. Освен това западните страни наложиха санкции срещу руската авиационна индустрия. Освен всичко друго, на европейски и американски компании е забранено директно да доставят резервни части и да извършват поддръжка на самолети Boeing и Airbus. В същото време лизинговите компании, в рамките на санкциите, трябва си поискат обратно лайнерите, наети от руски превозвачи.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
726
4
21.08 2023 в 10:01
22258
3
18.08 2023 в 21:42
123
2
17.08 2023 в 21:25
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
-529
1
17.08 2023 в 13:46
Последни коментари
Терористът на коледния базар в Германия бил противник на исляма
Орбан обвини имиграцията за нападението в Магдебург
PISA: Българчетата са най-функционално неграмотни в Европа. Къде сме година след теста
Орбан: Преминаваме от военно време към ера на мир
Километрично задръстване на магистрала ''Тракия'' в посока Бургас
Орбан: Преминаваме от военно време към ера на мир
Орбан: Преминаваме от военно време към ера на мир