Секретът на Виктория или как Бекъмови стават милиардери

OFFNEWS 25 декември 2016 в 00:04 11217 1

Всички днес говорят за маркетинговия гений Кристиано Роналдо, но сякаш забравят, че португалецът върви по една отдавна утъпкана пътека от Дейвид Бекъм.

Това, което липсва на португалеца е една вярна съпруга като бившата спайска Виктория, което определено е сериозен недостатък. В началото на връзката им Бекъм беше в сянката на половинката си, после ролите се смениха, но в крайна сметка времето показа, че двамата са равностойни партньори във връзката си и...бизнеса.

Бекъм може да влезе в ролята на футболен гений, филантроп, супермен и засега милионер. Засега, защото по данни на Форбс марката Дейвид и Виктория Бекъм в момента струва 700 милиона евро. Богатството на Бекъм дори расте след прекратяването на футболната му кариера през 2013 година. Най-добрата му във финансов план година е била 2015-а, когато е добавил в сметката си 71 милиона евро. Така той става втори в списъка на най-добре платените спортни "пенсионери", като на върха остава Майкъл Джордан със своите 105 милиона евро на година.

Финансовият рай на Бекъмови се дължи на няколко източника, като основните са модата и парфюмите. Дейвид дава началото на този бизнес още през 2005 година, като пуска аромати за него и нея с производителя Coty. През 2012 година съвместо със Саймън Фулър и H&M излиза колекцията бельо под неговата марка, която се обновява всяка година. През 2014-а излезе и линия детско облекло, а Бекъм стана лице на маркетинговите акции.

Той и Виктория са изключително подходящи за такава роля, тъй като обичат децата и имат четири. Бекъм е в топли отношения и с германския спортен гигант Адидас, който е продал 10 милиона фланелки с неговото име, което е донесло на компанията 1,5 милиарда долара. "Скромно" отчисление е получил и самия Бекъм.

С прекратяването на кариерата си, Дейвид вече може да излезе от тесните граници на спорта. През 2014 година най-големият световен производител на алкохол Diageo (Johnnie Walker, Captain Morgan) пусна луксозна серия Haig Club, рекламирана от британеца. Литър от напитката струва повече от флагмана на компанията Black Label. Бекъм рекламира също казина, заведения, като единствено счетоводителите му знаят колко точно са безбройните ангажименти на бившата футболна звезда.

Двамата с Виктория имат и семейна фирма Footwork Production, която държи имиджовите им права. През 2013 година се случи куриозът компанията, чийто директори са Дейвид и Виктория, да му изплати 16 милиона за използването на образа и името. Последният бизнес на Бекъм е свързан със стартъп, който отново се занимава със същото - продава имиджа му.

Това му е донесло по 83 000 евро на ден в последните седем месеца. Общото между бизнесмена и футболиста Бекъм е отличния поглед върху ситуацията. Така както преди 10 години с центриранията си той намираше Роналдо и Раул, които бележеха и носеха точки за Реал, така сега Дейвид трупа пачки с евро. С това темпо от 60-70 милиона годишно той е на път да стане втория спортен милиардер след вездесъщия Майкъл Джордан.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови