Гроздан Караджов: Ето го резултатът от това премиерът да се меси в обществените поръчки на АПИ

Не АПИ, а КЗК отмени обществените поръчки за ремонти на пътища, заяви на брифинг регионалният министър в оставка

Мая Младенова 27 юли 2022 в 12:29 6770 8

Гроздан Караджов

Снимка БГНЕС

Гроздан Караджов

Не АПИ е отменила решенията за обществените поръчки за ремонт и поддържане на пътища. Те са отменени с шест последователни решения на Комисията за защита на конкуренцията в резултат на обжалване на самата конкурсна документация.

Това коментира на брифинг днес регионалният министър Гроздан Караджов малко след като премиерът Кирил Петков настоя той да освободи шефа на АПИ, а превозвачи протестират в цялата страна заради неиздължени плащания.

"Бяхме в неговия кабинет, когато те настояваха за максимални рестрикции. Ето го резултатът от това министър-председателят да се меси непрекъснато в обществените поръчки на АПИ. И към днешна дата министър-председателят контролира плащанията на АПИ. (Трябва да се знае) кой е кръгът около него, който отговаря за този контрол. Защо бяха обявени поръчките през април? Те се обявяват, когато имаш бюджет за съответната година и ангажимент за следващите години. А такива нямаше. Обществените поръчки са за 3 г. и са за 4,6 милиарда лева", каза Караджов.

"Очевидно сме в предизборна кампания, щом от ПП започнаха да се упражняват на пътища. Пресконференцията от тази сутрин е нищо повече от един жалък опит на Кирил Петков и ПП да прехвърлят проблема от болната глава на здравата", каза още той.

По думите му по-интересни са мотивите, с които КЗК прекратява процедурите - според тях условията, посочени от МРРБ, са били "прекалено рестриктивни и в полза единствено и само на държавата".

"В случая сме защитили държавния интерес, което според КЗК е прекомерно и нарушава правилата на конкуренцията. Но да защитаваш интереса на държавата и в същото време да търпиш обвинения, че помагаш на мафиотските крадливи фирми, както ги нарича Кирил Петков, това ще е някаква страшна инвенция в историята да съм направил - хем да ги ограничавам, хем да ги толерирам", коментира Караджов.

Вицепремиерът от ИТН продължи с критиките към големия партньор в бившата управленска коалиция.

„Продължаваме Промяната” са най-големите неможачи, които съм срещал през живота си. Когато някой некомпетентен и безотговорен се намеси в работата на експертите, резултатът е нарушение на закона. Лъжат и обвиняват на едро, без да се съобразяват с нито един факт. Всъщност целта беше „онзи от отсрещната сграда да не може да плаща на пътните фирми”. Явно Петков е можел да предвиди, че ще има служебно правителство на президента Радев”, коментира регионалният министър в оставка.

Той е категоричен, че крайната дата 30 септември трябва да се премахне от договорите със строителните компании и след това властите „да се молят” на фирмите да подпишат анекси. В противен случай, смята Караджов, ще се стигне до „катастрофа”.

Според него заради "отровното политическо говорене" на Петков са спрени всички големи инфраструктурни проекти у нас – за АМ "Хемус", за пътя Видин – Ботевград, за Кресна. По последния проект в МРРБ било получено писмо да се "откажат доброволно от законния ОВОС на АПИ".

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    4038

    9

    Moirae

    27.07 2022 в 17:31

    "Говорене" било причината за спиране на строежи. По-тъпо оправдание от това здраве му кажи! Бившите управляващи толерираха нескопосаната им работа и ги захранваха със стотици милиони държавни пари срещу връщанки. Нормално е процесите да са били следени ИЗКЪСО от министър-председателя.

    7635

    7

    Marsalis

    27.07 2022 в 15:24

    Трудно ли се краде на светло, дебиле?

    -529

    6

    6екеr4о

    27.07 2022 в 14:48

    Караджов не само говори глупости, но и откровено лъже! КЗК му отменя конкурсните документации заради малоумия в проекта за договор в тези документации. Работата по всеки договор първоначално се приема от съответното териториално Пътно управление в определен в договора срок, но се одобрява от АПИ и от този момент държавата е длъжна да се разплати със строителите. Ето тук е "Заровено кучето": в договора липсва срок за това одобрение на АПИ, тоест АПИ никога няма да изпадне в забава и плащането да стане съдебно изискуемо! На практика Шефчето държи строителите за топките...

    925

    4

    ешо

    27.07 2022 в 13:53

    така е навсякъде защото герб нее изчегъртан

    4000

    3

    svilenovcharov

    27.07 2022 в 13:18

    А то обществени поръчки няма :D
    Как да се намеси премиера в тях, като няма такива в АПИ?!

    5837

    2

    pisnamiotmutri

    27.07 2022 в 12:40

    А премиерът се намеси за да не се краде. Но Гроздан това не го интересува. Важното е да се работи.

    900

    1

    нещото

    27.07 2022 в 12:40

    Караджо да каже кой му беше шеф Кирил Петков или някой друг !!!!!!
     
    X

    Година след катастрофалния резултат от теста за функционална грамотност PISA