Собственикът на "Булмаркет": Не познавам Георгиус Георгиу. Не съм ходил в Кипър

Според външни експерти жп инфраструрата на гара Хитрино била в отчайващо състояние

OFFNews 14 декември 2016 в 08:55 9197 4

„Поканихме външни експерти, които имат опит в подобни катастрофи с газообразни вещества. Двама от тях успяха в понеделник да направят оглед. Според тях инфраструктурата е в отчайващо състояние, има проблеми със стрелки, с прелеза. Имат един куп въпроси по отношение на закрепващите елементи”, заяви пред Нова телевизия шефът на "Булмаркет" Станко Станков.

Влакът, който дерайлира на гара Хитрино и причини трагедията, при която загинаха 7 души, е именно на частния жп превозвач.

„На всички ни е известно, че железопътният път в България не е в цветущо положение. Има един куп произшествия, които са станали поради тази причина на същото място, при които за щастие не се е стигнало до трагедията, която ни сполетя. Но мащабите могат да бъдат и още по-страшни”, допълни той.

Станков не изключи хипотезата за превишена скорост.

Според него е много вероятно причините за трагедията в Хитрино да са 50 на 50 заради висока скорост и заради проблем с инфраструктурата.

По повод съмненията около собствеността на "Булмаркет", посочващи като мажоритарен акционер кипърския гражданин Георгиус Георгиу, Станков бе категоричен, че фирмата е 100% негова и обеща да покаже документи за това.

"Не познавам Георгиус Георгиу и никога не съм ходил в Кипър. Става дума за номинална собственост, която бе направена с цел оптимизация на данъчните разходи във времето когато данък печалба в Кипър бе 2,5%, а у нас - 10%. Сега това не е така и ще предприемем действия да си прехвърлим всички дялове. Собственик съм аз", каза Станков.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    12181

    3

    ivankristov

    14.12 2016 в 10:40

    всички частни превозвачи принуждават машинистите си да карат влаковете над разрешените 12 часа, но нито министерство на транспорта, нито трудова инспекция предприемат мерки това да не се случва.Сегашното ръководство на БДЖ също е запознато с проблема но не прави нищо по въпроса да изобличи тази опасна практика на конкурентите си.

    17444

    2

    мнение от IP

    14.12 2016 в 09:15

    "Оптимизиране" на данъците+форсиране на кражбите = човешки живот
     
    X

    Историята на Сирия - страната, която всички искат да контролират