#ПромениКартинката - обединителят на изкуството и културата за устойчива промяна към по-добро бъдеще

Еля Изетова 31 май 2024 в 15:05 10171 0

Диляна Якова, мениджър „Регулации и устойчиво развитие“ във Филип Морис България

Снимка Филип Морис България

Мениджър „Регулации и устойчиво развитие“ във Филип Морис България Диляна Якова

За трета поредна година студенти от НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов“ изработват въздействащи видеоклипове за кампанията, посветена на проблема със замърсяването на околната среда от неправилно изхвърлени цигарени фасове.

Кампанията #ПромениКартинката проведе първото си дискусионно събитие, фокусирано върху връзката между социални и екологични въпроси и изкуството. По време на събитието бяха представени факти за глобалния проблем с неправилно изхвърлените фасове, бъдещите инициативи и ролята на изкуството и социалната ангажираност като средства за устойчива промяна за по-добро бъдеще.

От своето начало през лятото на 2021 година, информационната кампания #ПромениКартинката успява да привлече общественото внимание с разнообразни проекти и сътрудничества. Това, което от кампанията са направили до момента, са: съблекални по плажовете, които са брандирани с посланието #ПромениКартинката, пътуваща изложба с информационни табла, съвместно с фондация "Оптимистас" и много други партньори. Поставени са информационни пана в Хасково и Благоевград в началото на март и на провелия се преди 2 седмици пролетен панаир в Търговище.

В началото на април в София изложбата е била поставена на „Моста на влюбените“. Кампанията взема участие и в арт фестивали като Cinelibri и други. В последния организиран пролетен фестивал са поставили атрактивни червени двуметрови постаменти - кутии за фасове, с които целят да провокират хората да спрат да хвърлят небрежно фасовете си на улицата. На кампанията и предстои да направи няколко доброволчески почиствания, да продължат с пътуващите изложби, както и да разширят арт фестивалите, в които те участват и подкрепят.

"С тези наши събития ние искаме, аз искам да ви призова всички вие, които по един или друг начин си сътрудничите с нас, да станете посланици на кампанията. А това означава просто да говорите за това на хората, които са около вас да не изхвърлят отпадъците си безразборно по улиците, в парка или по плажа, защото фасовете, за съжаление, са навсякъде и това няма да можем да го променим догодина. Както виждате три години подред ние се опитваме, но нещата бавно стават. А промяната на съзнанието в хората е нещо, което изисква много време", завърши Диляна Якова, мениджър „Регулации и устойчиво развитие“ във Филип Морис България.

Чрез партньорствата си с различни арт и културни фестивали, информационната кампания #ПромениКартинката подчерта значението на изкуството в насърчаването на отговорно потребителско поведение. С увереността, че изкуството е универсален език, който може да преодолее предразсъдъците и да вдъхнови действия за по-добро бъдеще. Кампанията се стреми към положителна промяна.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    X

    Иван Костов: Човекът, който промени България