Преасфалтират Цариградско за 23 млн., ремонт и по Дондуков (обновена)

Владислава Тричкова Последна промяна на 20 март 2015 в 13:29 8818 22

Започват ремонти на столичните булеварди "Цариградско шосе" и "Дондуков".

Договорите за тях между Столична община и "Трейс Груп Холд" са подписани на 13 и 16 март.

Договорът от 13 март предвижда преасфалтиране на "Цариградско шосе" за 23 213 340 лева. Договорът е с обединение "Цариградско", в което основната фирма е "Трейс Груп" (95%), а нейният партньор е "Инжпроект".

Предвижда се рехабилитация на два подобекта:

Бул. "Цариградско шосе" от бул. "П. Яворов" до надлеза над бул. "Г.М. Димитров", включително надлеза над бул. "Михай Еминеску" и локалното платно южно от булеварда в участъка от надлеза над бул. "Г.М. Димитров" до бул. "Ал. Малинов";

Рехабилитация на бул. "Цариградско шосе" от надлеза над бул. "Ал. Малинов" до Околовръстен път София, без надлеза над "Копенхаген".

Ремонт ще се прави и по бул. "Дондуков". Финансирането е осигурено от Общината и възлиза на 7 291 082 лева. Договорът между Столична община и директора на фирма "Трейс Груп Холд" АД Мирослав Манолов е от 16 март.

Той предвижда реконструкция на трамвайния релсов път, пътните платна и контактно-кабелната мрежа на въпросния участък от бул."Дондуков" и релсовия път по ул. "Кракра" до бул. "Янко Сакъзов". Ще бъде изграден нов релсов трамваен път с дължина 2357 метра и контактно-кабелна мрежа с обща дължина 2500 метра.

По договора ще бъде реконструирана и тролейбусната контактна мрежа от кръстовището на бул. "Дондуков" и бул. "В. Левски" до ул. "Кракра", включително и двете кръстовища.

Пероните в района на трамвайните спирки също ще бъдат подменени с нови, нови ще са тротоарите, ще бъде ремонтирана и светофарната уредба.

Новите пътни платна ще бъдат изградени от асфалтобетонна настилка, пише в договора.

Това не означава, че махаме паветата. Те ще бъдат пренаредени, а асфалт ще има само в участъка, където и сега настилката е асфалт, уточни за OFFNews зам.-кметът по транспорта Любомир Христов.

"Чисто визуално няма да има промяна. Ще има пререждане на паважната настилка, ще се повдигат бордюрите, ще се сменят шахти, капаци", допълни той. 

Срокът за изпълнението на договора е 75 календарни дни.

Финансирането и по двата договора е осигурено от бюджета на Столична община. 

След като спрат дъждовете ще започнат ремонти и на вътрешноквартални улици в столицата, пише Агенция "Фокус", позовавайки се на думите на кмета на София Йорданка Фандъкова.

„Общо бюджетът за вътрешноквартални улици е около 15 млн. лева, цитирам по памет. Тези средства се разпределят спрямо приоритетите, подадени от районните кметове. Тези улици, които са в по-критично състояние, предстои да бъдат ремонтирани, когато климатичните условия позволят.”

В момента се изпълнява и проект за цялостната променя на осветлението в няколко района на София - ж.к. „Дружба”, бул. „Цариградско шосе”, Централен район и Банкя, припомня Фандъкова.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

07.05 2015 в 12:03

Цариградско не беше ли още в гаранция?!
С 23 милиона колко ли подземни паркинги могат да се направят? Ама ще трябва по-малко да се краде чрез зоните за паркиране и паяците...

01.04 2015 в 16:24

Паветата са най-гадната настилка на какъвто и да било път.
Уж щеше да се прави градът да може да се кара колело в него, а сега се оказва, че ще го... павират. Пълна простотия!
Следващите избори трябва да сменим кмета с по-разумен, преди тоя да е направил скъпи поразии.

20.03 2015 в 16:46

Така и така ще ровят, ще копаят, да вземат да преместят трамвайните релси от двете страни до тротоарите. Това е 100%-ва гаранция за отпушване на потока. А и хората от тротоара ще се качват директно в трамвая.
За павета е ясно - и да останат ще е някъде около партийния дом. Другите отиват към Виена. Гаранция!

20.03 2015 в 16:29

Защо никой който коментира не е прочел какво е написано?

Любимите ви тъпи павета ще си стоят. Само ще бъдат пренаредени. Точно както става в народното събрание всеки 4 години.

"Това не означава, че махаме паветата. Те ще бъдат пренаредени, а асфалт ще има само в участъка, където и сега настилката е асфалт, уточни за OFFNews зам.-кметът по транспорта Любомир Христов.

"Чисто визуално няма да има промяна. Ще има пререждане на паважната настилка, ще се повдигат бордюрите, ще се сменят шахти, капаци", допълни той."

20.03 2015 в 15:52

Ще стане като Янко Сакъзов - с бясна скорост през три пешеходни пътеки и който оцелее. В същото време понеже минават трамваи видяхме колко точно оцеля асвалта - първия доста голям и сериозен ремонт беше след няма и година след тоталния ремонт и преасвалтиране. Една постоянна хранилка за пътностроителните компании без да се предоставят по-добри условия за ползвателите.

Друг много голям проблем на тия булеварди е че няма нито една повдигната пешеходна пътека - те и сега шофьорите минават с бясна скорост от там, какво остава ако се асфалтира? Да не говорим за наводненията дето ни чакат... как не разбрахте, че не сме еволюирали за Асфалт? Паветата поне позволяват водата след дъжд да се отича - там където сме асфалтирали е целогодишно блато което крие огромни дупки за вашия автомобил ...

20.03 2015 в 15:46

Никой не говори за неизбежното вдигане на купища прах от паветата, прахът е по-вреден от изпаренията на асфалта.

20.03 2015 в 15:43

Дондуков е натоварен булевард и трябва да се асфалтира - асфалтът позволява повишаване на скоростта до разумните за градски условия 50-60km/h съответно по-бързо придвижване и по-малко задръствания, не амортизира превозните средства, също е лесен за поддръжка не изисква голям обем квалифициран ръчен труд. При повреда е достатъчно да се изреже с фреза повредения участък и да се положи нов, паветата се налага да се пренареждат на ръка от опитен квалифициран съответно скъп майстор.

20.03 2015 в 15:20

Аре и Дондуков магистрала... после как няма да е криза с местата на софийските гробища?

20.03 2015 в 15:11

СПРЕТЕ ДА КРАДЕТЕ ПАВЕТА!
Паветата за центъра на София са най-доброто решение, защото:
- по-елегантна, с аристократичент сантимент настилка
- не предразполагат към бясно шофиране
- в град, в който улиците се преасфалтират (или имат нужда от преасфалтиране)по-често, отколкото някои столичани се къпят, това е възможно най-здравият и дълготраен вариант.

И ако искате да си наредите павенца в частните вилички, моля посетете някой магазин, както ние, простосмъртните правим.

20.03 2015 в 14:30

Ааааааайде Трейс за пореден път намазаха филията...както винаги при бате цоцко и боцко