Quantcast

Новите участъци на "Хемус" са по-скъпи заради съоръженията по трасето

OFFNews Последна промяна на 05 януари 2016 в 13:05 3746 12

Цените на новите участъци на автомагистрала "Хемус" са по-високи от първоначалната стойност, защото тя беше определена през 2013 г., без да има реален проект, съобщи министърът на на регионалното развитие благоустройството Лиляна Павлова в ефира на bTV.

Тя обясни, че реалните проекти са били готови през лято на миналата година, а по трасето има предвидени 3 километра тунели и над 10 километра виадукти, които оскъпяват строителството.

Лиляна Павлова каза, че процедурата по избор на изпълнител за двата лота от общо 60 км участък от Ябланица до разклона за Плевен и Ловеч, е приключила и срокът за обжалване е изтекъл вчера, като има подадени няколко жалби.

След като процедурата по обжалване приключи, ще може да се пристъпи към подписването на договори, поясни министъра. Обжалванията отнемат между 3 и 6 месеца и най-късно след 6 месеца ще има възможност да бъде потвърден изборът на фирмите-изпълнители.

Това са договори за инженеринг и фирмите ще имат между 6 и 9 месеца да допроектират. Успоредно с това може да се извършва и отчуждаването на терените, а реално строителство може да започне през 2017 г., разясни Павлова.

На въпрос дали може да потвърди, че избраните фирми са на Валентин Златев и на Делян Пеевски, Павлова посочи, че това са консорциуми от фирми, в които влизат, както български, така и международни компании. Те са подали надлежно необходимите документи и са доказали че имат изпълнени проекти от аналогичен размер.

Министър Павлова каза, че има готовност да се обяви тръжната процедура и за следващия етап от строителството на АМ „Хемус“ – от разклона за Плевен – Ловеч до Велико Търново. Участъкът е с дължина от 85 км.

Лиляна Павлова коментира и програмата за „Енергийно обновяване на българските домове“. Тя обясни, че вече са готови 156 сгради, а още 150 са в готовност за саниране и са прехвърлени към Националната програма за енергийна ефективност.

По нея са одобрени още 1900 сгради за обновяване. Реализацията им ще започне през пролетта. Павлова съобщи, че по информация от домоуправителите на вече готовите сгради, разходите за отопление са намалели с 45-50%.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

05.01 2016 в 23:16

Колкото и слоя козметични луксозни "топлоизолационни" шпакловки да й слагат еждневно на мутрата й, Пиги-Лили си остава едно застаряло номенклатурно БИДОНЧЕ за зеле (с чеп БОКо) в луксозен марков амбалаж (целофан)!

05.01 2016 в 16:00

Васко, майка, много си докачлив, бре... Това, което казах е, шега, ама явно ще трябва да ти обясня вица - тази тлъста крадла лъже постоянно. Всяка нейна дума е лъжа. Ти ми смяташ някакви снегорини и пробези, а аз тая отвратителница я познавам още докато беше сравнително недебела експерт(ка) в МРРБ и началник отдел в МФ.

Това са отвратителни хора, които обаче са наясно, че тук държвата е така или иначе зачеркната от геополитическите играчи и е останала само една територия, която те могат да доокасят като за последно.

Кво се си хванал за снегорините, че и с факти говориш?! Ти знаеш ли за магистралите какви не факти, ами доказателства има? Ами за ВиК мрежите? И кво от това?

За твое сведение и Роско го познавам. Тоя мяукащият чехълмен реално е един от най-големите играчи и бандити с бяла якичка в България. Тая тлъстата е негов кадър. Пък как се ставаше член на ЦК на БКП да ти обяснявам ли, както и други неща за дядо й? Колкото на Боко "комунстите убиха дядо му", толкова и тая не е за панделата само като я гледаш.

Към такива изпитвам само презрение и отвращение, ти ми обясняваш кое ми правило чест... А такива като теб, с фактите, не могат да разберат, че тази работа с факти няма да се оправи. Моментът за нормално разрешаване на "противоречията" отдавна е отминал - исторически, политически, социално, капитално и всякак.

05.01 2016 в 15:32

"Един друг" На прост човек, може и да му се видят сложни . Аз виждам в коментара си обществено достъпна информация , малко математика и разсъждения . Нищо чак толкова сложно . И е хубаво когато изказваме мнение или сме заели дадена позиция да е подкрепим с ФАКТИ . Та "един друг" аз не искам да опростявам "нещата" справка нашия вожд , не смятам че съм ги и усложнил . А ти се замисли кой и как критикуваш справка "простачка, партизанска внучка и боково метреса (бивша, допреди да стане такава каца) " защото даже и такава да е ,начина по който е обрисуваш не ти прави чест , а отива на някоя недоказана душица с шанс за изява , вече единствено пред клавиатурата .

05.01 2016 в 15:00

Свинкьо, предният път излъга друго, че "трасето" било по-сложно за строителство.

Айде намислете си оправданието, а не го измисляйте наново преди всяка тъпанарска пиар акция, крадло дебела.

05.01 2016 в 14:59

Василе, много усложнявате нещата. Признакът, че тая простачка, партизанска внучка и боково метреса (бивша, допреди да стане такава каца) лъже е много по-прост.

Когато свинята Лила лъже, тя просто говори.

05.01 2016 в 14:48

Позволих си да копирам едно кратко прочуване написано под формата на коментар в сайта на Господарите .Ако инфото ви е било полезно човекът направил си труда е
Martin Hristov Собственик-управител at Вижън Лаб .
Сега ще ви обясня, защо според мен тази жена лъже! По данни на областния управител във Варна - областта се обслужва от забележете - цели 21 снегорина. Във Варна-град са 9 по думите на кмета Портних, но ще използвам друг подход, защото тази жена едва ли подозира как изглеждат 2600 едрогабаритни машини на куп. София разполага с 558 автобуса, които се движат по улична инфраструктура с обща дължина от 3400 км., като близо 25% от тези автобуси се държат в резерв (не се използват). От тях трябва да махнем и повредените возила, но нека правим сметката с абсолютни стойности... Общата дължина на националната пътна мрежа към края на 2012 г. е 19 602 км. като в това число влизат 6 автомагистрали - 541 км., 9 първокласни трасета - 2 975 км., 44 второкласни трасета- 4 035 км., 150 третокласни трасета - 6 400 км. и 256 пътища от по-нисък клас - 5 651 км, Нека да ги закръглим на 20 000 км. към днешна дата. Разделяме общия брой на автобусите в София на общата дължина на пътната мрежа в столицата и получаваме по 0,164 автобуса на километър или на всеки 6 250 м. имаме по един автобус. Разделяме общия брой на снегорините на общата дължина на националната пътна мрежа и получаваме по 0,13 снегорина на километър или по един снегорин на всеки 7 690 метра! Сметката е в абсолютни стойности с уговорката, че нито автобусите се движат по малките улички на София, а основно по първостепенната пътна мрежа от 428 км., а снегорините чистят приоритетно магистралите, първокласните и второкласните пътища с обща дължина 7 551 км. След уговорката се получава по 1,3 автобуса на всеки километър в София и по 0,344 снегорина на километър от обработваната републиканска пътна мрежа или по 1 снегорин на всеки 2,5 км. Сега заставаме в центъра на София в произволно избрана точка и започваме да броим преминалите автобуси за един час, а после заставаме на произволно избрана невралгична точка от националната пътна мрежа и започваме да броим преминалите снегорини... Предполагам сега на всички стана ясно за каква огромна кражба става дума и колко много лъже и премиера, и министър Павлова. За сравнение - американската армия има на въоръжение по-малко танкове от снегорините на тази клета жена. Благодаря за вниманието!

05.01 2016 в 14:44

Живея в София, обаче бизнесът ми е в провинцията. Не знам къде са тия гербаджииски села, обаче моите наблюдения са точно обратните. Хората не могат да понасят гербаджиите, защото отдавна са наясно кой ги мачка и кой целенасочено концентирира бизнеса само в свои ръце. Гербаджиите винаги са се стремяли да вземат чуждото, обаче акълът им стига само за рекетьорски схеми, а веднъж като го вземат, после го разсипват.

На местните избори сега, фалшификациите бяха безочливи и брутални, подкрепени от цялата машина на изпълнителната власт, както и огромен финансов ресурс. И пак нищо не направиха на фона на избирателната активност и най-вече на това, че са оставени да се вихрят в лабораторен вакуум. Онзи хераковски ритнитопковец, дето все мачове са му в главата, все едно игра без противник, на празна врата и пак резултатът е 12:3.

Неговият номер мина в една друга конюнктура и друга международна обстановка. Тогава имаше еуфория по ЕС, НАТО и незнам си още каква глупости. Сега нещата са много по-различини и това, че се опитва в коренно различна обстановка да прокарва неадекватни схеми с тая тлъста и отвратителна свиня, може само да ни радва. Обаче от лични наблюдения, мога да кажа, че вътре в самата партия текат деструктивни процеси и начинът по който действат навява суицидни тенденции.

Смятам, че изкуственият конфорт, който им беше осигурен, вече се изчерпва и ще им се стовари на главите съчетание от фактори. Ние тук не сме остров на стабилността и неутралитета, а скоро може да станем като село Прохоровка, около което сутринта в далечината нещо бучи, ама още не сме разбрали накъде отива и какво предстои.

05.01 2016 в 14:32

що двете свини не вземат да се вземат, а? лика-прилика са си, баси идилията - майка праска, прасчо и гуци.

05.01 2016 в 14:11

03 - ти за масово изпростяване ли си или само констатираш "чуждата" простотия?!?

05.01 2016 в 14:05

№02 къде живееш човек? Ти ходил ли си в някое по-малко населено място, където ако не си фен на ГЕРБ явно си градския идиот, циганина или си над 90 годишен.......

Дали ти го приема шишарката или не ГЕРБ имат действителна огромна подкрепа в пъти над другите партии. Най-вече заради говоренето на Борисов - заради просташкия рабзираем за всеки пияница език. Е и тая кака и тя така върви смело по стъпките на Борисов. Ако помниш как Борисов в ролята си на главен секретар се появяваше по три пъти на ден от различни сцени на престъпления, а привечер даваше пресконференция....От вчера заран това май и е 4-то или 5-то появяване на Лилето... това популярно говорене печели сърца.

Реформаторите и БСП губят подкрепа именно щот не могат да говорят на хората. Радан Кънев в интерес на истината е най-добре, но и той се отнася с адвокатски език и престава да бъде разбираем. За Лукавски и Кунева нямам какво да говорим - колчем се обадят и излиза виц по техен адрес със последната чуждица, дето са научили....Миков всички го знаме как фъфли, Станишев не може да ти задържи вниманието повече от 10 секунди.......

Абе нямаме елит човек. Няма подготвени хора за политици в България. Няма хора дето да са отишли на един курс по реторика. Няма политици може би с изключение на Бросиво дето да си подготвят речите и да използват прости изречения, да мхаат техническия жаргон, да вкарват емоция, да вкарват шегички...