Над 3 км велоалея и линеен парк от Изгрев до Слатина, ще строят и детска градина сред зеленината

Столична община взима 60 дка за зеления ринг, НКЖИ си запазва 3 дка за кафенета и магазини

OFFNews 02 юли 2020 в 13:42 7204 3

Готов е проектът за устройствен план на зеления ринг на София, който ще свърже районите Изгрев и Слатина.  

Първият участък е по трасето на бившата жп линия при гара “Пионер”. Там ще се изградят над 3 км велоалея, пешеходна зона и линеен парк. 

Столичният кмет Йорданка Фандъкова и главният архитект на София Здравко Здравков представиха проекта, който ще е на площ от 60 дка. Имотът е собственост на НКЖИ, условието да ни бъде предоставен от транспортното министерство е да има приет устройствен план, обясни Фандъкова. 

Аз получих доверието на софиянци до голяма степен благодарение на няколко конкретни проекта, свързани изцяло с развитието на София като зелен град. С подобряване качеството на атмосферния въздух е свързан един такъв красив проект - проектът за Зеления ринг на София, подчерта кметът. 

След обществени консултации проектът трябва да бъде гласуван от СОС, а изграждането на първата част от зеления ринг да стартира през 2021 г. Крайната цел е "зеленото околовръстно" да свърже няколко квартала с най-големите паркове в столицата - Южния и Борисовата градина.

Предвиждаме в първата част 30 000 кв. м допълнително озеленяване и изцяло нов линеен парк. В малко по-широката част в район “Изгрев” ще се изгради и детска градина. Тя ще е възможна, ако се приемат предложенията ни за промени в изискванията за строителство на детски градини. Надявам се това да се случи до края на юли”, подчерта арх. Здравков.  

Предстои да се обяви процедура за изработка на идеен проект, който да включи осветление, джобове за сядане и др. “За да може това място да се превърне в едно от любимите на софиянци за разходка, отдих и спорт”, добави арх. Здравков. 

Споразумението ни с министъра на транспорта е, че след приемането на плана национална компания „Железопътна инфраструктура“ ще прехвърли 61 дка от терените на старата жп линия на Столична община, а 3 дка ще останат собственост на НКЖИ. Местата за обществено обслужване, предвидени в проекта за план, остават държавна собственост на НКЖИ, уточни Фандъкова.

Всички коментари па проекта за план, които получим по време на обществените обсъждания, ще бъдат разгледани от експертен съвет и след това планът ще бъде внесен в Столичния общински съвет, допълни тя. 

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    23293

    3

    Стефан

    02.07 2020 в 19:52

    Мда. Додето световните градове строят градски железници, фъндъкова строи пещерно общество.

    6774

    2

    ЛАФЪРДИЕВ

    02.07 2020 в 16:59

    Що ми струва, че ако това "начинание" се пръкне. ( След ограбването на едно поне минимум на 10 милиона)...
    Ще имаме повторение на рязането на лентичката за Дунав мост 2. Когато видинчани участваха в тържеството с плакати - "МОСТ КЪМ НИЩОТО!"
    Каква част от пътникопотока ще поеме това загробване на пари? Кой родител ще си пусне децата сами с колелата по тази пустош? В Армееца вече зрителите с колелата ли ще се допускат на концертите, или Фандъчката - кат зам.председател на ПП ГРОБ, с колела ша задължава делегатите им да са явяват за 10 минутните им партийни конгреси

    3943

    1

    OtSofia

    02.07 2020 в 16:32

    "Имотът е собственост на НКЖИ, условието да ни бъде предоставен от транспортното министерство е да има приет устройствен план, обясни Фандъкова." Какво значи "предоставено" : подарено, дадено право на строеж, бартер,"айде, от нас да мине", възмездно, безвъзмездно (т.е. невъзможно по закон). Кой ще прави ПУП? Ами конкурс за идеи ще има ли? Кога - преди или след изборите? Какво значи "линеен парк"?(Като зелената кал/прах около Руски паметник, ли?) Какво стана с градската железница също като във Варна и Бургас? Нали беше най-доброто решение, за което са предвидени европейски средства? Какво става със скоростния трамвай и нормалното му междурелсие? Ако подчинените на Фандъкова са решили по този начин да печелят избори, значи са си изгубили ума. В присъствието на многобройното софийско население, отдавна подозиращо, че това ще се случи. Посред пандемия. И засега - последно. Колко струва ангажирането на спортната зала за клакьори на предложенията днес?
     
    X

    Заедно с Азов на фронта в Донбас. Нашият кореспондент Горица Радева разказва войната от първо лице