Автомобилната катастрофа на 16 май, когато кола на Националната служба за охрана причини смъртен случай край Аксаково, се дължи на липсата на видимост, висока скорост и лоша преценка, пише в доклад на Европейския център за транспортни политики.
Катастрофата стана по пътя Варна - Добрич в района на Аксаково. Загина шофьор, излизал от път без предимство, а жена му бе оперирана заради тежките си травми.
Според експертите от Европейския център за транспортни политики най-вероятно лошата преценка на шофьора на НСО е основната причина за настъпването на инцидента, като автомобилът се е движел с "превишена скорост значително над позволената и в пъти над безопасната" при условия на ограничена видимост.
Независимо от незадоволителното състояние на пътя и организацията на движението катастрофата е можело да бъде избегната, ако автомобилът на НСО се е движел със скорост между 50-70 км/ч. Дори и при скорост 90 км/ч, каквото е ограничението на скоростта в този пътен участък, инцидентът е можело да бъде избегнат или поне да не завърши фатално. Грешка на шофьора е това, че е допуснал да се движи с висока скорост в зоната на кръстовище без видимост, пише в доклада.
Шофьорът на блъснатата кола, независимо от това, че е бил на път без предимство, по всяка вероятност не е видял идващия срещу него автомобил. Той е бил ударен, след като вече е бил навлязъл в средата на кръстовището. Дали е бил спрял или не на знак "Стоп" няма никакво значение, защото при видимост от 53 м и връхлитащ го автомобил с над 140 км/ч шансът да се избегне този инцидент е бил под 1%, посочват експертите в доклада.
Вината за инцидента трябва да се разглежда от всички възможни страни, без да се прехвърля изцяло на най-удобния виновен, а именно починалия при инцидента водач. Обвинението срещу него няма да предотврати бъдещи подобни инциденти, напомнят експертите от центъра за транспортни политики.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
14389
12
08.06 2024 в 13:41
Защо докладът на Диана Русинова излиза на 7.06, а не на 3.06 или 10.06?
Законът е за всички и шофьорът трябва да бъде съден, но ако може да не съдят и пътниците.
55
11
08.06 2024 в 09:09
Ти прочете ли доклада? НИККЪДЕ не се дава техническа обосновка на предположението, че колата се е движела с тази скорост. Сигналните средства се включват по преценка на водача, а не са задължителни през цялото време на движението.
-800
10
08.06 2024 в 09:08
-335
9
08.06 2024 в 08:44
705
8
08.06 2024 в 08:41
Елементарна и прозрачна манипулация за очерняне на К
Петков - докладът 'съвсем случайно' е публикуван ден преди изборите, нали ?!
Излишно е да се напомня, че ако в колата на НСО се бе возил друг (напр. Гълъба) нямаше въобще да има доклад на въпросния център.
22258
7
08.06 2024 в 07:23
Кой е бил на задната седалка няма значение.
1065
6
08.06 2024 в 07:23
210
5
08.06 2024 в 06:39
210
4
08.06 2024 в 06:36
438
3
08.06 2024 в 02:39
Целта е да се намери вина в Кирил Петков. И това е изключително мръсна кампания, на гърба на пострадалите.
Най-добре ще да е, ако експертите установят, че Кирил Петков е шофирал от задната седалка.
Последни коментари
Коледна проповед: Папа Франциск забрани на служителите на Ватикана да клюкарстват
Терористът на коледния базар в Германия бил противник на исляма
Орбан обвини имиграцията за нападението в Магдебург
PISA: Българчетата са най-функционално неграмотни в Европа. Къде сме година след теста
Орбан: Преминаваме от военно време към ера на мир