Колата на НСО с Кирил Петков се е движила с близо 140 км/ч при катастрофата, в която загина човек

Това пише в последния доклад на Европейския център за транспортни политики

OFFNews 07 юни 2024 в 19:33 9623 12

Фаталната катастрофа край Аксаково

Снимка БГНЕС/Иван Янев

Катастрофата край Аксаково

Автомобилната катастрофа на 16 май, когато кола на Националната служба за охрана причини смъртен случай край Аксаково, се дължи на липсата на видимост, висока скорост и лоша преценка, пише в доклад на Европейския център за транспортни политики.

Катастрофата стана по пътя Варна - Добрич в района на Аксаково. Загина шофьор, излизал от път без предимство, а жена му бе оперирана заради тежките си травми.

Според експертите от Европейския център за транспортни политики най-вероятно лошата преценка на шофьора на НСО е основната причина за настъпването на инцидента, като автомобилът се е движел с "превишена скорост значително над позволената и в пъти над безопасната" при условия на ограничена видимост.

Независимо от незадоволителното състояние на пътя и организацията на движението катастрофата е можело да бъде избегната, ако автомобилът на НСО се е движел със скорост между 50-70 км/ч. Дори и при скорост 90 км/ч, каквото е ограничението на скоростта в този пътен участък, инцидентът е можело да бъде избегнат или поне да не завърши фатално. Грешка на шофьора е това, че е допуснал да се движи с висока скорост в зоната на кръстовище без видимост, пише в доклада.

Шофьорът на блъснатата кола, независимо от това, че е бил на път без предимство, по всяка вероятност не е видял идващия срещу него автомобил. Той е бил ударен, след като вече е бил навлязъл в средата на кръстовището. Дали е бил спрял или не на знак "Стоп" няма никакво значение, защото при видимост от 53 м и връхлитащ го автомобил с над 140 км/ч шансът да се избегне този инцидент е бил под 1%, посочват експертите в доклада.

Вината за инцидента трябва да се разглежда от всички възможни страни, без да се прехвърля изцяло на най-удобния виновен, а именно починалия при инцидента водач. Обвинението срещу него няма да предотврати бъдещи подобни инциденти, напомнят експертите от центъра за транспортни политики.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    14389

    12

    случайно прочетох

    08.06 2024 в 13:41

    07 юни 2024 в 19:33– новина

    Защо докладът на Диана Русинова излиза на 7.06, а не на 3.06 или 10.06?

    Законът е за всички и шофьорът трябва да бъде съден, но ако може да не съдят и пътниците.

    55

    11

    Джендо Джедев

    08.06 2024 в 09:09

    Telluris Malus,

    Ти прочете ли доклада? НИККЪДЕ не се дава техническа обосновка на предположението, че колата се е движела с тази скорост. Сигналните средства се включват по преценка на водача, а не са задължителни през цялото време на движението.

    -800

    10

    781000

    08.06 2024 в 09:08

    Борецът срещу безобразията в държавата не е ли виждал с каква скорост и по какъв път се движат ?

    -335

    9

    Far Rider

    08.06 2024 в 08:44

    Как се осмелявате да намеквате, че Кирцата и неговият държавен автомобил ползван за лични цели е виновен. Та Кирцатат и Найо Цицин са светци! С ореол!

    705

    8

    Kalki

    08.06 2024 в 08:41

    Нелепо е да се прехвърля вината на колата на НСО и да се игнорира факта, че другият шофьор не е спрял на 'стоп'.
    Елементарна и прозрачна манипулация за очерняне на К
    Петков - докладът 'съвсем случайно' е публикуван ден преди изборите, нали ?!
    Излишно е да се напомня, че ако в колата на НСО се бе возил друг (напр. Гълъба) нямаше въобще да има доклад на въпросния център.

    22258

    7

    dolivo

    08.06 2024 в 07:23

    НСО са известни привилегировани, че и мутро бароци понякога. Трябва да се разследва правилно и вкара някой в затвора, за да се хъснат малко. Вместо това изровиха хасфалта там детомняма дупки.

    Кой е бил на задната седалка няма значение.

    1065

    6

    Moholovka

    08.06 2024 в 07:23

    Напоследък ми прави впечатление как този център натрапчиво заема прогерберски позиции. Особено неадекватно се държаха относно новата организация около НДК.

    210

    5

    Telluris Malus

    08.06 2024 в 06:39

    Какве спекулации, Джендо? Колата на НСО имала ли е включени сигнали за дпециарен режим на движение? Ако не, за нея важат правилата, които нашата за всички. Защо ченгето карало със 140? Защото си е мислело, че всичко им е позволено. Те са държавата. Ами, не са. На съд.

    210

    4

    Telluris Malus

    08.06 2024 в 06:36

    Ченгето на съд.

    438

    3

    user4eto

    08.06 2024 в 02:39

    "Експертите" от европейският център, са от българският европейски център.
    Целта е да се намери вина в Кирил Петков. И това е изключително мръсна кампания, на гърба на пострадалите.
    Най-добре ще да е, ако експертите установят, че Кирил Петков е шофирал от задната седалка.
     
    X

    Година след катастрофалния резултат от теста за функционална грамотност PISA