Изборът на студентите: Lidl е най-желаният работодател в ритейл сектора

Веригата е в Топ 5 на най-предпочитаните работодатели в България, според проучване на Manpower

OFFNews 26 май 2021 в 16:35 7062 0

Според избора на студентите Лидл България е най-желаният работодател в ритейл сектора и в ТОП 5 на най-предпочитаните работодатели в страната. Това сочат резултатите от проучване на Manpower, проведено сред 350 български студенти в периода февруари-април тази година.

Високата оценка от младите хора идва, след като в началото на месец май Лидл България зае трето място в класацията за най-желан работодател Employer of Choice 2021, в която взеха участие над 13 000 работещи от цялата страна.

Според проучването на Manpower, 80% от студентите посочват, че възможностите за кариерно развитие са водещият фактор при избора на работодател. На второ място по важност се нареждат възможностите за придобиване на нови знания през квалификации и обучения. Половината от анкетираните студенти споделят, че възнаграждението е важен фактор за тях, а други 39%, че е от изключително значение. Организационната култура, както и възможностите за даване на нови идеи и иновациите в работния процес също са посочени като ключови. Прави впечатление и положителната тенденция, че 44% от младите хора са решени да се развиват в България.

Приемаме резултатите от това проучване като израз на доверие и сме щастливи, че устойчивата политика на Лидл България като работодател съвпада с очакванията и ценностите на младите хора в страната. Вярваме, че с действията си на отговорен работодател сме допринесли за това да предпочетат България като място, където да се развиват. Това ни мотивира да работим още по-усилено, за да бъдем и занапред техния категоричен избор в ритейл сектора“, коментира Катерина Шопова, директор „Човешки ресурси“ в Лидл България.

Критериите, които студентите посочват като водещи в избора си на работодател, изцяло съответстват на възможностите, които предлага Лидл България, и работодателския профил на компанията. Непрекъснатото развитие и обучение е сред приоритетите на веригата – цялостна програма за управление на таланта, обхващаща 100% от служителите, лидерска академия за ръководните кадри, избор от над 70 курса, с които хората в Lidl могат да трупат нови знания и умения, са само част от добрите работодателски практики. Показателен пример в тази посока е фактът, че към края на 2020 г. над 70% от управителите на магазините са на тази позиция в резултат на кариерно развитие.

Публикацията е част от партньорството на OFFNews с Lidl България. 

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    X

    Заедно с Азов на фронта в Донбас. Нашият кореспондент Горица Радева разказва войната от първо лице