Витрините на магазините в столицата ще бъдат брандирани само върху 20% от площта си в центъра и до 30 на сто в периферията на града. Разстоянието между билбордовете пък ще се увеличи три пъти.
Това предвижда наредбата за рекламата и преместваемите обекти, която гласува днес Столичният общински съвет. В стария център на града няма да има реклами по покривите, както и лед дисплеи по булеварди, обясни главният архитект на София Здравко Здравков. Светещи реклами се допускат само в пешеходни зони.
Тротоарите пък се освобождават от барбекюта и фризери. Който има заведение и иска да си постави хладилна витрина, да го прави върху своята площ, отсече арх. Здравков.
Да 4 месеца направление "Архитектура и градоустройство" трябва да изготви методически указания как трябва изглеждат заведенията на открито, а собствениците им ще имат срок от година да ги променят според изискванията. Желанието ни е да няма дървени платформи, тентите да са в няколко цвята, които ще определим и от които ще се избира, а рекламата по чадърите да е само в отвесната им част, обясни арх. Здравков.
Той подчерта, че подреждането на рекламите и преместваемите обекти няма да стане изведнъж, а ще бъде процес според това кога изтичат сключените вече договори на агенциите за външна реклама. Те са за още 3-4 години, но за отделни елементи на рекламата изтичат по-рано и нови няма да бъдат позволявани при старите условия, уточни главният архитект.
Сградите запазват правото си за реклами по калканите, но това може да попречи на санирането им, обясни още арх. Здравков.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Владè
Рускиня загина при катастрофа на Струма, шофьорът - надрусан
Джендо Джедев
ГЕРБ към ПП-ДБ: Не е правилно срещите да са през социалните мрежи и медиите
случайно прочетох
Борисов с нова оферта към ПП-ДБ. Предлага ген. Атанасов да стане шеф на парламента
GB
Номинациите на Тръмп: Още от Фокс нюз и ветеран от футболната лига за строителството