Архитект: Проектът за нов облик на София увеличава трафика в центъра с 50%

Последна промяна на 17 март 2015 в 11:27 18267 13

Планът за реновиране на София увеличава трафика в центъра с 50%

Снимка bTV

Обновяването на София според проектите за нов облик на столицата ще доведат до увеличаване с 50% на трафика в центъра. Това заяви арх. Борис Енев пред bTV по повод проектите в конкурса за нов облик на София.

Според арх. Енев и според бившя кмет на София Александър Каракачанов разширяването на платната по бул. "Христо и Евлоги Георгиеви" от дву- на трилентови щяло само да увеличи трафика, а задръстванията щели да останат.

"Вместо да търсим стратегии, в които голямото движение да заобикаля центъра, ние го вкарваме там", подчерта Енев.

„Основният стратегически проблем е да свалим софиянци от колите. С подобен проект ги караме да пътуват повече с автомобили”, коментира Каракачанов.

Бившият кмет на София Стефан Софиянски обаче бе на противоположното мнение. „Важно е покрай Перловската река да има бърз трафик по тангентата към НДК. Деликатно трябва да се намери решение на конфликта със зелените площи. Ние не успяхме да намерим решение за платно над Перловската река”, посочи той.

На моста на Перловската река пред стадион „Васил Левски” се предвижда трилентово кръгово кръстовище без светофар за пешеходци и велосипедисти. Как ще се пресича това натоварено и вече разширено кръстовище е един от въпросите, които се очаква да се поставят по време на общественото обсъждане за новия облик на София.

Според архитект Енев планираните площадки за спорт са напълно неизползваеми.

„Смислен ли е изобщо Площадът на спорта между две трилентови платна? Усилията са в създаването на нови рекреационни зони със съмнителна ефективност, и то в близост до Борисовата градина, където има много възможности за спорт”, подчерта още Борис Енев.

Според него първото обсъждане на проектите се състояло при закрити врата. „Аз не можах да вляза, защото нямах лична покана. И от медиите бяха поканени една избрана телевизия и няколко вестника”, обясни той. В интерес на истината, репортерът на OFFNews присъства на обсъждането, без да е бил поканен или да е заявявал предварително, че ще присъства.

По думите на Каракачанов, проектът вече е избран и най-вероятно ще бъде одобрен, „за да се усвоят едни пари”. „Направление „Архитектура и градоустройство” е трябва да утвърди проекта, за да не изтървем 7 млн. лв.”, коментира той.

Проектът предвижда засаждането на 150 нови дървета, но остава въпросът как ще се отрази липсата на големи и стари дървета на най-прашното място в София, докато фиданките пораснат. Според него около разширените автомобилни платна ще има площадки за спорт и пълноводна река Перловска, която ще предлага разходка с лодка.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

18.03 2015 в 15:33

Уникално, спортни площадки между две трилентови платна с автомобили. Иделно място да раздвижим белите дробчета. Тъпанари

18.03 2015 в 08:57

Тези "хора" на снимката, в средата на кръговото, как са стигнали до там?
И какво по дяволите правят там точно? Обсъждат инфраструктурното решение?

17.03 2015 в 21:49

За съжаление автомобилният трафик в градовете (каквито и да са подходите към облекчаването му) е само индикация на много по-фундаментален проблем - а именно, че урбанистичните форми на съжителство неизбежно водят до нефункционално, неуправляемо, неустойчиво и гетообразуващо струпване на хора.

17.03 2015 в 18:32

Emo, разбира се проекта е много хубав да набиеш детска площадка по средата на 6 лентов булевард, който почти денонощно ще бъде задръстен. Като ти чета безумно тъпия коментар си мисля, че так а е редно. Нацията на емовците да си закара децата по средата на един шестлентов булевар и да ги изпомачка за да се приключи веднъж за винаги с тази мърша. Аз не знам какво им пречи на Емовците и сега да си играят с децата им в зелената площ на цариградско например. Тия дето не ги сгази автомобила, все някоя белодробна болест ше ги довърши. Но защо само 6 платна?? Все пак това е жилищен район? Според мен трябва да са по 10 платна в посока, без ограничение на скоростта, за да е сигурно че няма да има оцелели ...

17.03 2015 в 16:33

Проекта си е много хубаво но винаги ще се намерят анти-хора... в анти-нация такива колкото щеш... Днес четох друг анти-довод, че с повдигането на нивото на реката щяло да има много удавени ако паднели от мостовете... питам аз, ако падне от моста на циментовото корито по-добре ли е... тъпи хора, тъпа нация.

17.03 2015 в 15:29

Площадки за спорт около магистрални булеварди??? Това Борисов ли го е измислил!

17.03 2015 в 14:50

Иначе Каракачанов е същия боклук като другите герои от пиеската - явно просто няма да вземе пари и затова е ревнал. На тати видния комунист минал през СДС, ДПС и сега шеф на фалшива отровно зелената партия... абе казано иначе наследствен комунист, цял живот матрос на амбразурата да брани светлия комунизъм.

17.03 2015 в 14:38

Прочетете CV-то на заместник кмета по транспорта и ще разберете защо в София се стимулира само автомобилния транспорт. Прочетете и CV-то на главния архитект и ще разберете защо минавт номерата на заместник кмета и защо всичко се прави по толкова некадърен начин...

17.03 2015 в 14:24

Таз клоака дето е създава другаря архитект Диков, само с атомна бомба може да се изрине после. Но да погледнем от добрата страна на нещата - другаря Путкин вече ги е приготвил ...

17.03 2015 в 12:38

Видя ли "красоти" от кафяво-жълто-оранжево-лайнян цвят като тези на бул. Витоша - направо ме втриса. Само наличието на такива квадрати, чиято цел се предполага да е единствено естетическа, е достатъчен белег за тотална липса на вкус. На хората не им трябват лайняни фигури по паважа и тротоара. Къде в стария Париж може да видите такива простотии? Паважът е паваж. Тротоарите - тротоари. Да, сиви са, но цзеленината наоколо е онова, което прави уюта на града. И хилядите местенца под сянката на дърветата, където човек може да поседне, да се подпре, да изпие по кафе и да се почувства като в райска градина насред центъра.