Антимонополната комисия ще прави анализ на медийния пазар

Последна промяна на 02 април 2018 в 15:43 11236 0

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) ще направи секторен анализ на медийния пазар у нас по искане на министрите на икономиката, финансите и културата, съобщиха от институцията.

Изследването ще обхване всички видове медии (печатни издания, частни и обществени радиа и телевизии и онлайн медии).

Цел на анализа ще е да се установи съществуват ли данни за нарушаване на принципите на конкуренцията и ако да, какви са причините за това.

КЗК ще анализира и дали има бариери пред навлизането на нови участници на общия медиен пазар, каква е степента на пазарна концентрация в сектора и каква е динамиката на развитие в него.

Комисията се интересува и дали има саморегулация в сектора.

КЗК ще излезе с изводи и препоръки за състоянието на конкурентната среда в общия медиен пазар.

От комисията уточняват, че няма срок, в който да бъде извършен анализът.

В края на февруари Министерският съвет реши да създаде работна група, която да изготви предложения за промени в действащото законодателство за собствеността и финансирането на медиите в у нас и за тяхното разпространение. Това решение дойде малко след като депутатът от ДПС Делян Пеевски и и негови колеги от същата парламентарна група внесоха сходен проект за промени в Закона за задължителното депозиране на печатни и други произведения. Законопроектът все още не е обсъждан в парламентарните комисии.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !