Ексклузивна премиера на 'Метеор': 'Хиджиката и неговият двойник'

Радикалното представление за култовия създател на революционната форма 'буто', с участието на Леонид Йовчев и Боян Манчев, може да се види само на 30 и 31 октомври в София

OFFNews 18 октомври 2019 в 14:52 2471 0

Снимка Боряна Пандова

На 30 и 31 октомври в София (СУ и Дом на киното) ще се състои премиерата на “Хиджиката и неговият двойник” – новото представление на МЕТЕОР – с участието на Леонид Йовчев, Боян Манчев и гласа на Футоши Хошино, което зрителите ще могат да видят единствено на посочените дати.

Спектакълът започва като провокативна макабрена буто-гротеска, в която постепенно границите между историческата личност на Тацуми Хиджиката и Хиджиката-Леонид Йовчев се размиват, докато двамата не заживеят в едно тяло във фантастичното пространство на сцената. Зрителите на софийската премиера ще видят един от любимците на театралната сцена в неочаквана и виртуозна роля, заличаваща границата между фикция и действителност и достигаща до обезоръжаваща искреност.
В новото представление „Метеор“ предлагат фанстастична реконструкция на ранни произведения на създателя на буто – Тацуми Хаджиката (1928-1986). Буто или анкоку буто – “тъмният танц” – е авангардна японска танцова форма, поставяща най-трудните екзистенциални въпроси с крайни изразни средства.

За десетилетието между първото си представление “Кинджики” (1959) и манифестното „Тацуми Хиджиката и японския народ. Бунтът на тялото” (1968), Хиджиката променя необратимо историята на танца, превръщайки го в политическа арена, на която се атакуват табутата на консервативното японско общество - травмата от атомната бомба, американската окупация, социалното насилие и културната сегрегация на различията. Радикалното изкуство на Хиджиката сблъсква противоположности - гротескно и красиво, кошмарно и поетично, еротично и отблъскващо.

На тази основа “Метеор” поставя въпросите: възможно ли е все още радикално изкуство? Какво означава бунт на тялото? Необратимо провалена ли е идеята на 1968 г. за политическа и художествена революция?

Представлението включва сценичната философска поема на Боян Манчев, с участието на Леонид Йовчев и японския философ Футоши Хошино. Поемата включва и преработени фрагменти от специално преведените текстове на Тацуми Хиджиката.
Концепцията, постановката и драматургията са колективно дело на Ани Васева, Боян Манчев и Леонид Йовчев. Консултанти на спектакъла са философите Футоши Хошино и Ясуо Кобаяши, а художник е Стефан Дончев. Представлението е част от работа в процес на “Метеор”, чийто следващ етап ще бъде представен в Токио на 1 декември тази година.

Проектът e част от програмата на Пловдив – Европейска столица на културата към проектите с фокус японска култура и се осъществява с подкрепата на EU Japan Fest и Министерство на културата, със съдействието на галерия „Етюд“ и „Ха-ха-ха Импро“.

“Хиджиката и неговият двойник” може да се гледа единствено на:

- 30 октомври 2019, Културен Център на Софийския университет (Театрална зала, Ректорат, вход откъм бул. „Цар Освободител“), 19:30 часа (Събитието се осъществява в партньорство с Културен Център на Софийски университет).

Билети онлайн: https://bit.ly/2OVE5eD 

- 31 октомври 2019, Дом на киното, 19:30 часа.

Билети онлайн: https://bit.ly/2MoxYxN 

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    X

    Николай Стайков: Борисов и Пеевски преместиха парламента от страх от журналистите