Американското списание Rolling Stone представи класация на 15-те албума, които са останали встрани от медиите, но заслужават вниманието на ценителите на качествената музика.
Тези албуми - на по-малко известни, но не по-малко достойни артисти, може да не са присъствали в плейлистите ви за 2017 г., но редакторите на Rolling Stone смятат, че поне един може да бъде включен в графата "Любими".
A Place Both Wonderful and Strange, "What I Speak I Create"
Шест песни, разгърнати изцяло в стила на старата дарк уейв школа и украсени с нови технологии. A Place Both Wonderful and Strange се завръщат към традицията на 4AD-албумите, ембийънт и дръм енд бейз, примесени със звука от електрическа китара. Най-добрите парчета според музикалния редактор на Rolling Stone Ариел Кастило, са с участието на вокалистката Окти.
Kostas Bezos and the White Birds, "Kostas Bezos and the White Birds"
Хавайската метална китара и укулелето (ukuleles) придобили популярност за пръв път в гръцката музика през 20-те години на миналия век и никой не ги е използвал по-добре от композитора, журналиста и карикатуриста Костас Безос (Kostas Bezos). Роден през 1905 г., Безос работи активно до смъртта си през 1943 г., след като заболява от туберкулоза. С групата си "Бели птици" той комбинира хавайски акустични инструменти с гръцки фолклорни песни. Но експериментът не свършва с това - текстовете на песните му представляват политическа сатира.
Stef Chura, "Messes"
Дебютният албум от инди рок изпълнителката от Детройт звучи свежо с класическата комбинация от електрическа китара и женски вокал. В първата песен от тавата "Slow Motion" гласът на Chura "кръжи" около китарните акорди в стил Кърт Кобейн. Десет парчета по-късно - в "Speeding Ticket", тя сякаш е по-изтощена, но не по-малко убедителна. Двете песни показват усещанията на Чура за разбитите мечти, пише редакторът Саймън Возик-Левинсън. Албумът е издаден през януари от местен гаражен лейбъл Urinal Cake Records, през февруари 2018 г. предстои да бъде преиздаден от по-голямата компания Saddle Creek.
Casey Dienel, "Imitation of a Woman to Love"
Кейси Диенъл, известна още и като White Hinterland, поема по пътя на безапелационния феминизъм, примесен с горчив хумор. Албумът е определен от музикалните редактори на Rolling Stone като "зашеметяващ". В него впечатление правят парчетата "High Times", на което е лепнат етикетът "мини опера", "Complicated Silhouette" - "безмилостно отхвърляне на културата "представителна извадка" и "параноичната поп фантазия" "Thrasher."
France, "Occitanie"
49-минутното изпълнение на живо на френското дрон-рок трио звучи като джемсешън между Velvet Underground и ранния Pink Floyd. Дрон-рокът е сравнително ново течение в музиката, при което се поставя акцент върху продължителните или постоянно повтарящи се тонове. Живото изпълнение започва със смазващ петминутен метален звук, следва отговор от електрическа "латерна". Прокрадват се обертонове, а краят е белязан с писък, като всичко това наподобява излитащ самолет. Звукът е топъл, минималистичен и хипнотизиращ - и всичко това звучи оглушаващо силно.
I Am the Polish Army, "My Old Man"
"You Do not Know" - първата песен от дебютния албум на триото от Бруклин с вокалистката, китарист и композитор Ема ДеКорси - звучи в стил гръндж. И тук личи влиянието на Нирвана и Кърт Кобейн. Следва парчето "David Bowie", което звучи като изповед, повлияна от последните записи на Боуи. Някои критици определят албума на I Am the Polish Army като един от най-добрите рок албуми за годината.
Nicholas Jamerson, "NJ"
Соловият дебют на половинката от дуото Sundy Best Никълъс Джемерсън е смесица от кънтри, фолк, рок и блус. Албумът е записан изцяло на живо в родния град на Джемерсън - Престънсбърг, Кентъки и се явява визитка на този "блуграс" щат: доминираната от хроматична хармоника "Riverbank" се лее носталгично и лежерно, а в "Let It Go for a While" се говори за това, че няма друго по-важно място на света от родното. "Veteran's Day" разказва истинската история на дядото на Джемерсън.
Spoek Mathambo, "Mzansi Beat Code"
Споек Матамбо е южноафрикански изпълнител, продуцент, текстописец и рапър, който придоби популярност с фюжън стила си. Водещото парче "Want Ur Love" от последния му албум е определено от редакторите на Rolling Stone като едно от постиженията в поп музиката за 2017 г. Това е петият студиен албум на Матамбо, в който преобладава "градското техно" и почерка на продуцентите DJ Spoko и DJ Mujava, аржентинските рапъри от Fantasma и мексиканецът Ceci Bastida.
Chris Pitsiokos Unit, "Before the Heat Death"
Независимо дали е в ръцете на Чарли Паркър, Орнит Коулман или Джон Зорн, алт саксофонът отдавна е инструмент, който е водещ в авангардния джаз. Влиянието на тримата гиганти се усеща чувствително в последния студиен албум на младия саксофонист Крис Пициокос. Той е записан в Ню Йорк и в него участват други имена в авангард джаза като Брандън Себарок, Тим Дал и Уейсъл Уолтър, съответно на китара, бас и барабани. Пиеси като "Fried" и "Death in the Afternoon" са в двете крайности - от хиперактивен свободен формат до превъзходна композиционна точност, докато "Quantized" и "Wet Brain" са елегантни парчета, смесица между фънк и пънк.
Ratboys, "GN"
Тази банда от Чикаго самоопределя саунда си като "пост кънтри" с привкус на пънк. Песните на Джули Стейнър (Julie Steiner) са разтоварващи и изпълнени със забавни образи. В "Elvis in the Freezer" брас секция и китари си взимат последно сбогом с починал домашен любимец, а "Crying About the Planets" е за арктически изследовател, оцеляващ на ръба на човешките възможности. Някои от песните в албума са в духа на добрия стар рок от '90-те.
Saicobab, "Sab Se Purani Bab"
Арт пънк, миксиран с нойз рок и джаз, арабска и индийска традиционна музика и психиделик - така критиците определят албума на японския квартет от 2017 г. Игрив и хипнотизиращ - това са двете думи, с които Rolling Stone описва албума.
Cécile McLorin Salvant, "Dreams and Daggers"
Салвант е считана за една от най-добрите джаз певици за поколението си. Двойното LP е микс от записи на живо, направени през 2016 г. с музикалното трио на певицата, и студийни записи, в които са включени и струнни инструменти.
Sneaks, "It's a Myth"
Известна с прозвището Sneaks Ева Муулчан "украсява" песните си с бас и синтезатори. Продуцент на албума е Мери Тимони (Helium, Ex Hex) и в него са претворени композиции, които се състезават в "стил свободно ориентиране", както се изразява S. Е. от Rolling Stone.
Tyminski, "Southern Gothic"
Соло албумът на китариста Дан Тимински е смесица от традиционна акустична инструментална музика с електронни барабани. Титулното парче "Southern Gothic" е смесица от кънтри и блус рифове с бийтбокс. Текстовете на Тимински са социално ангажирани и свързани с лични преживявания и отношения.
Billy Woods, "Known Unknowns"
Рапърът Woods за първи път излиза пред по-широка публика. Текстовете му са свързани традиционно с живота в крайните квартали, ченгета под прикритие и верни фенове, които знаят "всяка рима".
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)