За първи път в кулинарната история: Бургерите победиха френската багета на родна земя

OFFNews Последна промяна на 20 март 2018 в 16:47 27189 0

Снимка Instagram

За пръв път в историята на кулинарния бизнес продажбите на хамбургери във Франция са надскочили тези на класическата багета с шунка и масло.

Основната причина за това е, че френската кухня отстъпва пред американските фирми за бързо хранене.

Бургерите присъстват в менюто на 85% от ресторантите във Франция и миналата година са били продадени 1,5 млрд. бройки, показва проучване на консултантската ресторантьорска компания „Gira Conseil“ в Париж.

Още по-тревожен за защитниците на френската кухня е фактът, че само 30% от въпросните хамбургери са продадени в заведения за бързо хранене, докато мнозинството от тях се продават в ресторанти с пълен сервиз.

Бургерът се превърна в част от френската традиционна храна и често се сервира с някои от най-известните сирена в страната като Рокфор. Това е тежък удар за европейската страна, която се гордее с националната си кулинарна култура и която в продължение на години се съпротивляваше на бързата кухня.

„Говорим за бургерова ярост в продължение на три години. Вече не знаем как да опишем този феномен, това е истинска лудост. За последната година продажбата на бургери е скочила с 9%, а това е невероятен ръст“, каза директорът на "Gira Conseil" Бернар Бютбол.

През 2016 година продажбите на хамбургери са били равностойни с тези на багетата с шунка и масло, която все още е била най-популярният сандвич във Франция.

„През 2017 година за първи път бургерите надскочиха по продажби френския класически сандвич. Те просто чупят рекорд след рекорд. Вече се питаме дали могат да изпреварят дори нашите известни пържоли“, каза Бютбол.

Но докато французите виждат своята култура на храна като уникална, истината е, че тя се основава на месо, хляб, салата и картофи - недалеч от това, което съдържат бургерите в САЩ.

За изминалата година продажбите на веригите за бързо хранене са постигнали рекорд, постигайки печалба от 51 млрд. евро.

Оказва се също така, че Франция е най-печелившият пазар на гиганта "Макдоналдс" след САЩ с повече от 1400 ресторанта. Веригата се приспособява към френските вкусове с бургерите "McCamembert" и "McBaguette" с ементал, дижонска горчица, различни френски салати и дори макарони за десерт. 

Жан-Пиер Пети, човекът, помогнал на Франция да се влюби в "Макдоналдс", е един от най-влиятелните ръководители на марката и пионер в опитите на компанията да се адаптира към местните вкусове.

В своята книга „Продадох душата си на Макдоналдс“ Пети признава, че е изял първия си хамбургер чак на 30 години.

Хранителната камионна култура (бус, превърнат в заведение за бързо хранене на колела - друг внос от САЩ), също създаде редица вериги като "Le Camion Qui Fume" (Камион, който дими).