Кои подаръци можем да върнем в магазина

Последна промяна на 26 декември 2014 в 10:01 2512 0

Съгласно разпоредбите на Закона за защита на потребителите клиентите могат да върнат закупена стока или да я заменят с друга само, ако е установен дефект.

Това напомниха от Комисията за защита на потребителите (КЗП) във връзка с неподходящите или излишни подаръци, които получаваме по празниците. 

От КЗП напомнят също, че има търговци, които са въвели и поддържат добри практики като тези да връщат или заменят по молба на клиентите си закупени от тях стоки без да имат дефект.

Това обаче, не е свързано със законови разпоредби и директиви, а единствено с добрата воля на управителя на магазина или веригата.

От комисията съветват потребителите, когато купуват нещо и допускат, че е възможно да се наложи замяната или връщането му, предварително да се информират от търговеца дали той би се съгласил.

"Добре е това да бъде писмено декларирано от него някъде в обекта или в документ, който да бъде предоставен при покупката. Препоръчително е клиентите да се поинтересуват и от други клиенти на въпросния търговец, които са поискали връщане или замяна, как се е отнесъл той с тях", пише още в съветите на КЗП.

В рамките на Закона за защита на потребителите има една възможност за връщане на подарък и това е случаят, в който той е бил закупен от онлайн магазин. В този случай има срок от 14 календарни дни за "отказ от договора от разстояние".

Тогава потребителят не дължи никакви обяснения на търговеца за причината за връщане на стоката. Търговецът е длъжен да я приеме и да върне парите обратно.

Може обаче да се наложи потребителят да заплати пощенските разходи по връщането на стоката към търговеца, уточняват от КЗП.

Ако не харесвате даден подарък, винаги можете да го преподарите на човек, на който ще му върши работа.