Срещата между премиера Кирил Петков и представителите на различните браншови организации приключи по-бързо от очакваното като гостите в Министерски съвет си тръгнаха ядосани и обидени. Представители на тираджиите и автобусните фирми се оплакаха, че министър-председателят им е посочил вратата.
„Ние не сме дошли да си говорим общи приказки, ние сме дошли с конкретни цели и искания. При което на нас ни беше казано, че в този кабинет той определя какво ще се говори и как ще се говори и ако на нас не ни харесва, можем да напуснем. И ние това направихме“, каза Магдалена Милтенова, председател на Конфедерацията на автобусните превозвачи.
Според нея фактът, че премиерът ги е изгонил е скандален.
„Държавата не е на Кирил Петков. Тези хора нямат понятие от протокол, нямат понятие от етика", каза още тя.
Милтенова обяви, че големите протести, с които те плашат кабинета, ще започнат по-рано от обявената дата за национален протест - 18 май.
Йордан Арабаджиев от Съюза на международните превозвачи пък се оплака, че представителите на държавата не се ангажирала с техните искания за овладяване на инфлационните процеси и икономическата криза.
Големият проблем на превозвачите са поскъпването на ТОЛ таксите и таксуването и на второстепенните пътища. В момента системата у нас е изключително несправедлива. Таксите за преминаване на тежкотоварните автомобили, които най-много рушат пътищата у нас, са смешно ниски. За второкласните пътища пък тираджиите и автобусите пък изобщо не плащат, докато хората са задължени да си купуват винетки за личните си автомобили. Плановете на МРРБ да поправи тези грешки от управлението на кабинета Борисов обаче срещат организиран отпор от превозваческите организации, близки до ГЕРБ.
Превозвачите настояват и за отпадане на биодобавката на горивата за период от шест месеца, както и за връщане на 50% от акциза на горивата за същия период.
По-късно регионалният министър Гроздан Караджов заяви, че ще има следваща среща на превозвачите, на която отново ще бъдат обсъждани четирите им искания.
"Надявам се следващият път никой да не се сърди и да се изслушваме и да не си ходи", каза той.
Министърът заяви, че ще има нужда от детайлен анализ относно искането им за 50% намаляване на акциза на горивата. По думите му експерти казват, че това е невъзможно, а превозвачите - че е.
Караджов заяви, че ТОЛ таксите за ТИР-овете трябва да са два пъти по-високи. Превозвачите обаче искат за намаление.
"Някой трябва да плаща за използването на пътната мрежа и това е справедливо. Не може само бюджетът да поддържа мрежата."
Министърът заяви, че другата седмица ще започне разпращането с пътните фирми. Това се случва след решението на НС за парите за АПИ.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
1915
4
05.05 2022 в 23:33
5837
3
05.05 2022 в 21:47
12073
2
05.05 2022 в 17:17
7635
1
05.05 2022 в 17:03
Последни коментари
Терористът на коледния базар в Германия бил противник на исляма
Орбан обвини имиграцията за нападението в Магдебург
PISA: Българчетата са най-функционално неграмотни в Европа. Къде сме година след теста
Орбан: Преминаваме от военно време към ера на мир
Километрично задръстване на магистрала ''Тракия'' в посока Бургас