КЗК глоби LIDL с близо 2 млн. лева

OFFNews 26 април 2016 в 12:23 9370 3

Комисията за защита на конкуренцията санкционира веригата хипермаркети LIDL с 1 865 332 лева заради заблуждаваща реклама.

Санкцията за „Лидл България ЕООД енд Ко“ КД е 0,35% от оборота за предходната финансова година.

Комисията е установила, че рекламната кампания на LIDL под мотото „Спечели 366 дни безплатно пазаруване в Lidl“ е с подвеждащи и непълни условия, а от страна на организатора на кампанията се демонстрира непоследователност в поведението, що се касае до обявяване на основни параметри на предложението като срок на кампанията, механизъм на участие в нея и др.

Съгласно представените Общи условия на кампанията, същата се провежда на два етапа, като при всеки един от тях има съществени разлики по отношение механизъм на участие (със или без покупка) и видове награди, които се дават при печалба. Предвид обстоятелството, че посланието „Спечели 366 дни безплатно пазаруване” е комуникирано през целия период на кампанията и във всички рекламни материали, то същото може да се определи като невярно и заблуждаващо потребителите, тъй като внушението, което се прави от него, е за възможността да бъде спечелена голямата награда по време на цялата кампания, докато в действителност същата може да бъде спечелена само във втория етап на кампанията, пишат от КЗК.

Липсата на съществено условие във всички материали, комуникиращи кампанията относно механизма за включване в същата е от естеството за доведе до объркване от страна на потребителя и оттам до невъзможност да направи обоснован търговски избор, допълват аргументите си те.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

12266

3

Driver007

26.04 2016 в 22:28

Значи, да, хората инвестират, но има огромни разлики между Лидл Германия и Лидл България.
От подвеждащите им реклами не се водя, но стоки на промоция от редовния им асортимент масово не достигат по магазините им (все още!).
Та не разбирам търговския смисъл на рекламираните им промоции - продаваш по-малко на по-ниска цена, изнервени клиенти. Смисъл, нещо?

А иначе стоките, ако не са същите, които продават и в Германия, са пълен боклук. Особено "собствени марки", произвеждани в България.

Ноооо, ние сме си селска държава - виждате колко е 0,35% от оборота за последната година :-)