Трагедията на „Тракия” можело да се избегне

18 април 2013 в 16:04 2210 1

Автобусът убиец на
Автобусът убиец на "Тракия". Снимка: БГНЕС

Трагедията с изгорелия автобус на магистрала "Тракия" е могла да бъде предотвратена.

Това е заключението на експерти, направили експертизата по делото за инцидента през юни 2011 година, когато загинаха 9 души, а други 11 бяха ранени. 

По делото, което се гледа в Бургаския окръжен съд, беше представена тройна металографска и петорната автотехническа експертиза. Според експертите причината за катастрофата на автобуса е разрушена опора в ходовата част на автомобила - "нарушена опора на напречната силова щанга между предния мост и шасито". Автобусът е станал напълно неуправляем, след като шофьорът е рязко завиване наляво. 

В резултат левите колела на автобуса се вдигнали във въздуха. Водачът е реагирал като е завил на дясно, но независимо от това автобусът се преобръща около лявата си страна и пада с нея върху еластичната ограда на магистралата. След това той се плъзга по платното, удря се във вертикалната бетонова колона на моста и спира в това положение, което е видно от всички фото материали.

"Ентуртранс" карали "като убийци". Това стана ясно от показанията на Иван Гочев - шофьор в транспортната фирма. Гочев разказа, че е карал същия автобус, като дори е имал катастрофа с него. "Състоянието на автобусите във фирмата беше ужасно. Бяхме убийци на пътя”, каза Иван Гочев пред съда, цитиран от "Фокус".  Автобусът, който се запали на "Тракия" е бил каран известно време с повредена щанга. Там имало е скъсан болт, но тази повреда не е била отстранена и с по този начин, с повредена щанга, автобусът направил около 30 курса.

Подсъдими в процеса са собственикът на фирмата за превоз Ениз Ченгел, ръководителят на транспортния отдел Николай Точев и шофьорът на автобуса Светослав Димитров. Прокуратурата обвини подсъдимите, че са проявили престъпна немарливост при превоза на пътници, която е причинила смъртта на девет души и са нанесени телесни повреди на 11. Също така превозното средство не е било технически изправно и не е минало през нужните технически прегледи. Вероятната причина за катастрофата е скъсване на елемент. Неизправна е била и задната дясна спирачка. Прокуратурата проверява и ремонта, извършен по документи в Карнобат.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    X

    Николай Стайков: Борисов и Пеевски преместиха парламента от страх от журналистите