Трагедията с изгорелия автобус на магистрала "Тракия" е могла да бъде предотвратена.
Това е заключението на експерти, направили експертизата по делото за инцидента през юни 2011 година, когато загинаха 9 души, а други 11 бяха ранени.
По делото, което се гледа в Бургаския окръжен съд, беше представена тройна металографска и петорната автотехническа експертиза. Според експертите причината за катастрофата на автобуса е разрушена опора в ходовата част на автомобила - "нарушена опора на напречната силова щанга между предния мост и шасито". Автобусът е станал напълно неуправляем, след като шофьорът е рязко завиване наляво.
В резултат левите колела на автобуса се вдигнали във въздуха. Водачът е реагирал като е завил на дясно, но независимо от това автобусът се преобръща около лявата си страна и пада с нея върху еластичната ограда на магистралата. След това той се плъзга по платното, удря се във вертикалната бетонова колона на моста и спира в това положение, което е видно от всички фото материали.
"Ентуртранс" карали "като убийци". Това стана ясно от показанията на Иван Гочев - шофьор в транспортната фирма. Гочев разказа, че е карал същия автобус, като дори е имал катастрофа с него. "Състоянието на автобусите във фирмата беше ужасно. Бяхме убийци на пътя”, каза Иван Гочев пред съда, цитиран от "Фокус". Автобусът, който се запали на "Тракия" е бил каран известно време с повредена щанга. Там имало е скъсан болт, но тази повреда не е била отстранена и с по този начин, с повредена щанга, автобусът направил около 30 курса.
Подсъдими в процеса са собственикът на фирмата за превоз Ениз Ченгел, ръководителят на транспортния отдел Николай Точев и шофьорът на автобуса Светослав Димитров. Прокуратурата обвини подсъдимите, че са проявили престъпна немарливост при превоза на пътници, която е причинила смъртта на девет души и са нанесени телесни повреди на 11. Също така превозното средство не е било технически изправно и не е минало през нужните технически прегледи. Вероятната причина за катастрофата е скъсване на елемент. Неизправна е била и задната дясна спирачка. Прокуратурата проверява и ремонта, извършен по документи в Карнобат.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
18.04 2013 в 16:08
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
Последни коментари
''Най-доброто предстои!''. Пеевски сменя устава на ДПС в НДК (видео, снимки)
Депутатите ще разгледат Бюджет 2025 на 7 януари
PISA: Българчетата са най-функционално неграмотни в Европа. Къде сме година след теста
Орбан обвини имиграцията за нападението в Магдебург
Коледна проповед: Папа Франциск забрани на служителите на Ватикана да клюкарстват