София удвоява приходите от Синята зона

Последна промяна на 17 декември 2012 в 16:45 2207 3

Новата синя зона. Снимка: Сергей Антонов
Новата синя зона. Снимка: Сергей Антонов

Центърът за градска мобилност (ЦГМ) планира приход 21 млн. лв. за следващата година от паркиране, съобщи зам.-кметът по транспорт на София Любомир Христов при представянето на проектобюджета за транспорт. 

Това означава двоен ръст на парите от Синята и Зелената зона спрямо годините, когато действаше само една зона. През 2011 г. приходите на ЦГМ от платено паркиране бяха близо 10.5 млн. лв. - 8.070 млн. лв. от SMS-и и талони за паркиране, 1.033 млн. лв. от наказанието "скоба" и 1.341 млн. лв. от паяците.

Преди въвеждането на новите зони за паркиране и по-високи цени от общината твърдяха, че това не се прави с цел повече приходи, а за да се освободи от коли центърът на София. Това нямаше как да е вярно при положение, че местата за платено паркиране се увеличиха от 12 хил. на 16 хил, цената за паркиране в идеалния център скочи от 1 на 2 лв. за час престой, а за живеещите в центъра се въведе годишна такса, за да паркират пред дома си. Увеличиха се и глобите.

От ЦГМ отчетоха приход от 1.5 млн. лв. от паркирането през октомври тази година. Очаква се той да се увеличи догодина до 1.8 млн. лв. на месец, за да са планирани 21.1 млн. лв. за цялата година. Наскоро Зелената зона се увеличи с няколко улици около Централната автогара.

От продажбата на билети за градски транспорт се очакват 107.4 млн. лв. Общината ще дофинансира транспорта с 95 млн. лв., които се дават за преференциалните карти за пътуване и държавата ще даде още 28.7 млн. лв. за картите, за които тя плаща.

Разходите за градски транспорт и за ЦГМ ще са 309.6 млн. лв. Предвидени са 38.645 млн. лв. за частния превозвач "Карат-С", което означава, че скоро няма да бъде прекратен договорът с него.  

Голям скандал се разрази в Столичната община при опит да бъде прекратен договорът с частния превозвач тази година. Някой (все още не се знае точно кой) беше изчислили, че кметството дължи на "Карат-С" лихва 3.2 млн. лв., която после се оказа 600 хил. лв.

Опозицията в общинския съвет обяви, че така се финансира спонсор на ГЕРБ - Миролюб Столарски, собственик на частната фирма.

За грешката с поста си се разделиха двама шефове на Центъра за градска мобилност, но не стана ясно дали те са виновни за грешните изчисления.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

17.12 2012 в 17:52

не е баш така, паркирането в центъра трябва да е скъпо удоволствие. Но да има осигурени паркинги. Не да обикалям 10мин да намеря място на някоя улица, която пък от своя страна е задръстена от платено паркирали коли...

17.12 2012 в 17:39

А знаеш ли как е решено паркирането в близкия ни Белград? Зоните са не две, а три и във всяка имаш право да паркираш съответно един, два или три часа. Цените са два пъти по-високи от тук. А общо заемат много широк диапазон от града. И знаеш ли какво правят хората там? Ползват обществен транспорт.

17.12 2012 в 16:59

И на много места, където има по-лъскавки сгради, гледам и там сложили ЗОНИ. Що за безобразие, това не е центъра, може да е близо до него, но са си квартали.
Тази община въобще не я еня за хората-техните работодатели, а гледа да изкарва парици. Общината не е дружество и нейната цел е да направи така, че хората да живеят по-добре. Като не се съобразяват с работодателите си (т.е. ние), другия път уволнение.
Още от сега казвам, че ще гласувам за кандидат кмет, който ясно обещае или да закрие или сериозно да редуцира тези зони, например от порядъка на 10-20 ст. на час престой.