София пуска повече автобуси до Банкя, един е на "Карат-С"

Нели Чолашка 20 ноември 2012 в 15:00 6561 1

Автобус. Снимка: БГНЕС
Автобус. Снимка: БГНЕС

Подобряване на транспортното обслужване до град Банкя, което отчасти се осигурява от частния превозвач "Карат-С", покрай който се вихри скандал в София, ще бъде гласувано от Столичния общински съвет (СОС) този четвъртък.

Младият общински съветник от ГЕРБ Зафир Зарков е предложил временно разкритите автобусни линии 47 и 49 да станат постоянни. Те ще имат общ маршрут с линия 48 - от кварталите Градоман, Михайлово и Клисура до центъра на Банкя и през Шосе  за Банкя до метростанция Сливница.

За тези линии се въвежда една двупосочна спирка - на ул. "Цар Симеон" в Банкя. Намалява се и интервалът на движение в пиковите часове през седмицата от 27/28 минути на 17/18 минути. Трите линии, както и автобус 44 до Банкя, се обслужват от общинската фирма "Столичен Автотранспорт".

Променя се маршрутът на линия 42, която е на "Карат-С". Той ще е от автостанция Банкя, през центъра на града,  кв. "Филиповци", ул. "Суходолски път", през метростанция Люлин, до "Люлин 8". 

Скандал около частния превозвач "Карат-С" на Миролюб Столарски се развихри преди месец в общината покрай неустойките, които кметството трябва да плати на превозвача за предсрочното прекратяване на договор за няколко автобусни линии. В доклад, внесен от зам.-кметовете Любомир Христов и Дончо Барбалов, се предлагаше общината да плати на Столарски 10 млн. лв. за дейност и 3.2 млн. лв. лихва и то само за тази година.

Заради реакцията на опозицията в СОС, която попита каква е тази огромна сума за лихви и върху каква главница е, кметът Йорданка Фандъкова назначи проверка, от която стана ясно, че лихвата е 600 хил. лв. и е надписана с 2.6 млн. лв.  

Фандъкова изтегли докладът, наказа с предупреждение за уволнение заместниците си Христов и Барбалов и поиска оставките на Николай Костов и Методи Аврамов от Центъра за градска мобилност. Досега само Аврамов е депозирал оставка, но не е ясно кой е сбъркал сметките.

Договорът с “Карат-С” от преди 4 години предвижда Центърът за градска мобилност (ЦГМ) да им плаща по 3.56 лв. за километър пробег, а в момента общинската фирма “Автотранспорт” вози на 3 лв. за километър.

Съветниците от БСП и ДСБ твърдят, че Столарски е спонсор на ГЕРБ.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    X

    Историята на Сирия - страната, която всички искат да контролират