Протест срещу новата Синя зона

Последна промяна на 15 август 2012 в 08:21 1657 6

Синя зона. Снимка: БГНЕС
Синя зона. Снимка: БГНЕС

В столицата днес ще се проведе протест срещу новата наредба, регламентираща новите правила за паркиране в Синя зона и въвеждането на Зелена зона. Началото на протеста е планирано за 17.00 часа на кръстовището пред паметника на патриарх Евтимий. 

Повече от 10 хил. души подкрепиха с подписите си иск срещу новата наредба на Столична община. 

С новите правила цената за паркиране на час в идеалния център става два лева, а в новата Зелена зона - 1 лв./час. Зоните ще важат за времето от 8.00 до 19.00 часа, като Синята зона ще действа и в събота между 8.00 и 14.00 ч.

Общинарите приеха и по-висока цена за годишен абонамент на живеещите в центъра. Те ще трябва да платят 150 лв. за стикер в Синя зона и 100 лв. за Зелена. За втори автомобил цената ще е три пъти по-висока. Недоволството на живеещите в центъра е в това, че тази такса не им осигурява паркомясто. 

 

 

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

05.09 2012 в 15:22

Великолепно казано, нямам какво да допълня.

Има един единствен правилен начин за справяне с проблемите - строеж на безплатни паркинги, платени от нашите данъци разбира се. Засега никой не желае да направи подобно нещо. Предпочитат да строят платени паркинги с пари пак от нашите данъци, а таксата за паркиране да се прибира "у когото трябва". Точно това е синята зона - с наши обществени пари, на наша обществена земя се прави нещо, което да ни взима допълнително пари, които отиват за самоподдържането на самото нещо. Това е КРАЖБА.

05.09 2012 в 15:02

Абсолютни глупости пишеш, драги! Да ти споделя какви са ползите:
1. Паркирането ще се подобри за мутрите, банките и други съмнителни фирми (наример ЧЕЗ), които имат някаква собственост в центъра. Гражданите от центъра ще си паркират колите в най-близките квартали със свободно такова и ще породят същия проблем в тях. Което ще даде повод догодина зоната с платено паркиране да се разшири.
2. Трафика няма да се намали, защото дори в момента никой не отива да си върши частна работа в центъра със собствената кола. Аз наптимер до синята зона ходя само със служебната кола и плащам с смс-и от служебния телефон. Така че колкото и да стане цената пак ще ходя в работно време, защото не плащам нищо от джоба си.
3. По-добрия и приятен градски транспорт няма нищо общо с паркираните коли в центъра. Градския транспорт се развива от общината, ако там са бездарници - нищо няма да помогне това.
4. По-малко замърсяване ще има ако ограничиш трафика, а не паркираните коли - те не замърсяват, защото двигателите им не работят. Трафика ще намалиш, ако накараш хората със служебни автомобили да не се шматкат по центъра. Тях трябва да обложиш, а не паркираните лични коли. И още - инфраструктурата е важна. Ако все още е по-бързо от Младост до Люлин да отидеш с кола през центъра, не можеш да накараш шофьорите да минават по околовръстното.
5. Къде точно ще оформиш пешеходни зони? По покривите на сградите ли, не мога да си представя другаде. Просто този град е предвиден за по-малко жители, но великите мислители в общината през последните 23 години ни доведоха до това пренаселване.
така че не ти е с нищо виновен обикновения гражданинщ, който живее в центъра, приятелю. другаде се огледай за проблема

15.08 2012 в 16:58

Твоята идея отдавна и аз я споделям. Позволявам си да систематизирам накратко ползите:
1. Подобрено паркиране
2. Намален трафик
3. По бърз и приятен градски транспорт
4. По-малко замърсяване
5. Възможност за оформяне на пешеходни зони

15.08 2012 в 10:46

Те всичките идеи за плащане под каквато и да е форма с трясък се провалят, когато стане дума да ги реализира софийската община. Първо, правоимащите за всеки един иначе платен ресурс са толкова много, че не остава за плащащите. Второ, от всеки лев, дето да е попаднал в ръцете на общинарите, 95 стотинки потъват в далавери.

На градския транспорт никакви коли не са му виновни, той е скапан НАРОЧНО. Добра дума мога да кажа само за метрото - дано не го изкалпазанят и него, като понамалеят европейските пари.

15.08 2012 в 09:06

"Синята" и "зелената" зони са пълна идиотщина, пълнеща избрани частни джобове. За София има само една панацея и тя се нарича "ПЛАТЕН ЦЕНТЪР"! За живеещите в неговите граници - разумна такса в изключителна полза на Столична община (а не на съмнителни предприятия), гарантираща паркомястото. За останалите идиоти, които продължават да пълнят улиците из център, паркирайки кой къде завърне - висока такса (не по-малка от 10 лв.) ЗА ВСЯКО ВЛИЗАНЕ В ЦЕНТЪРА, платима пак изцяло на Столична община! Решението ще накара робуващите на соцпредставите, че да си навсякъде "с колата" е страшна гъзария (а всъщност е жива омраза към собственото свободно време, нерви и здраве!) не е на мода в културните държави! За пример - Олимпийската столица Лондон, да речем... Ще ги накара да разберат, че шофирането и паркирането в район с инфраструктура (а и изпълняваща функциите на "бели дробове" зелена част), проектирана за десетки пъти по-малко превозни средства, не е "право" (а то по нашите географски ширини се разбира като "пълна слободия"), а ПРИВИЛЕГИЯ, за която се заплаща!
... а когато оценят часовете време, което спестяват за семейство, приятели и личен живот, когато нервното им напрежение забележимо спадне - е тогава можем да си поговорим и за екстрите в пешеходните зони, за видовете таксита, за културата в градския транспорт... :)

P.S. Държа да отбележа, че БОЛШИНСТВОТО неразумни хора, които се оплакват от градския транспорт, просто не осъзнават, че безумният поток коли в централната част на столицата е главната причина за неуредиците в транспорта... А е толкова близко до ума... И толкова повече РЕАЛНО ПОСТЪПИЛИ пари в общината могат да се пренасочат за градския транспорт и ремонта на пътищата! Впрочем - последното е "друга бира", ама стига толкова засега :) .

15.08 2012 в 08:46

Много хора имат трошки в центъра и нямат достатъчно пари да ги поддържат.
Аз съм ЗА новите правила, защото ще намалеят паркиралите в синя и зелена зона и част от хората, идващи в центъра на работа ще се преориентират към друг вид транспорт. Ще се махнат и голяма част от колите, които са стари и не се ползват или рядко се ползват, защото ще стане финансово неизгодно.
Да поясня, че живея в синя зона и имам кола, за която ще платя 150 лв.