9029 запитвания, сигнали и жалби са постъпили на Горещата линия на Министерството на здравеопазването през 2012 г., съобщиха от ведомството. Най-често сигналите са свързани с лошо обслужване в болниците.
В електронен вариант са постъпили 2050 жалби и сигнали, като 307 от тях са за нарушения. Най-честите оплаквания са свързани с лошо обслужване в болниците, в извънболничната медицинска помощ и спешните центрове, непрофесионално отношение на лекари и отказан достъп до медицинска помощ.
Сред сигналите има и такива за принуждаване към избор на екип и предоставяне на дарение на болницата, както и за липса на информация на пациента относно предстоящото лечение, възможните рискове и избора на лекарствата.
Оплаквания са постъпили и относно работата на комисиите, издаващи ТЕЛК – забавяне на решенията и несъгласие с взетите от комисиите решения.
По постъпилите сигнали и жалби са направени необходимите проверки и резултатите са предоставени на поискалите съдействие, уверяват от министерството.
От създаването на Горещата телефонна линия в края на 2010 г. досега са постъпили общо 18 269 запитвания, сигнали, жалби и молби за съдействие. В много от случаите обърналите се към Горещата линия са поискали да останат анонимни и не са пожелали да подадат сигнала си в писмен вид, уточняват от здравното министерство.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
КТ ''Подкрепа'' предлага промяна на данъчна и осигурителна система
Ловец простреля 22-годишен младеж край Самоков
Влак прегази двама работници на релсите (обновена)
Влак прегази двама работници на релсите (обновена)