Пациентите най-недоволни от лошо обслужване и принуда за избор на екип

Последна промяна на 03 януари 2013 в 13:32 1268 0

Лекар, Снимка: БГНЕС
Лекар, Снимка: БГНЕС

9029 запитвания, сигнали и жалби са постъпили на Горещата линия на Министерството на здравеопазването през 2012 г., съобщиха от ведомството. Най-често сигналите са свързани с лошо обслужване в болниците.

В електронен вариант са постъпили 2050 жалби и сигнали, като 307 от тях са за нарушения. Най-честите оплаквания са свързани с лошо обслужване в болниците, в извънболничната медицинска помощ и спешните центрове, непрофесионално отношение на лекари и отказан достъп до медицинска помощ.

Сред сигналите има и такива за принуждаване към избор на екип и предоставяне на дарение на болницата, както и за липса на информация на пациента относно предстоящото лечение, възможните рискове и избора на лекарствата.

Оплаквания са постъпили и относно работата на комисиите, издаващи ТЕЛК – забавяне на решенията и несъгласие с взетите от комисиите решения.

По постъпилите сигнали и жалби са направени необходимите проверки и резултатите са предоставени на поискалите съдействие, уверяват от министерството.

От създаването на Горещата телефонна линия в края на 2010 г. досега са постъпили общо 18 269 запитвания, сигнали, жалби и молби за съдействие. В много от случаите обърналите се към Горещата линия са поискали да останат анонимни и не са пожелали да подадат сигнала си в писмен вид, уточняват от здравното министерство.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови