Quantcast

Осъденият в Гърция български пилот стана повод за партийни кавги

Последна промяна на 10 януари 2013 в 17:30 1328 2

Янко Стоименов. Снимка: bTV
Янко Стоименов. Снимка: bTV

На съвместно заседание между Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения и Комисията по външна политика и отбрана в четвъртък бе разгледан случаят на пилота Янко Стоименов, осъдения на 123 г. затвор в Гърция.

Становището си изложи Екатерина Йорданова – председател на Съюза на транспортните синдикати.

„Проблемът надхвърля личната драма на колегата Стоименов, този казус би имал значение за българската и европейската авиация. Считаме, че има множество доказателство за нарушаване на неговите права при водене на процеса в Гърция. Има процедурни нарушения и нарушения на Европейската конвенция за правата на човека. Процесът в Гърция протича при силно обезпокоителни условия, има видни нарушения. Ще настояваме да чуем позицията на различни институции, да възстановим справедливостта и да спасим един достоен гражданин“, заяви Йорданова.

На заседанието присъстваше и зам.-министърът по транспорта Камен Кичев, който подкрепи мнението на Екатерина Йорданова. Сходна констатация изказа и Атанас Костов, директор на Дирекция „Звено за разследване на произшествията във въздушния, водния и железопътния транспорт„.

Въпреки общото заключение на експертите, обсъжданията по темата не преминаха гладко. Дори съдбата на българския пилот не накара народните представители да загърбят партийните си различия. Депутатите от двете комисии не успяха да запазят добрия тон и дебатите преминаха в партийни кавги.

Повод за конфликт стана въпросът за характера на обсъждания от комисиите документ. Повече от час участниците не можаха да се разберат дали става въпрос за „решение“ или „становище“.

„Изводите от цирка, на който присъстваме, са, че щом въпросът е стигнал до тази зала, значи някое ведомство не си е свършило работата. Това, което се разиграва тук, показва за пореден път безсилието на правителството на ГЕРБ. Ние нямаме нищо против да подпомогнем Янко, но трябва да е законно, а не да изпадаме в смешно-международни казуси“, заяви Емел Етем от ДПС.

„Ясно е, че ДПС не иска да защити правата на този бългрски гражданин“, бе светкавичният отговор на Светослав Тончев от управляващите.

„Стана това, от което се опасявах - едно голямо нищо. Спорът дали е становище или решение е символ на голямо нищоправене на този мандат. Това, което правим, изглежда като не много интелигентен PR, който прехвърля задачите в чужди дворове – на външно министерство, на министерство на вътрешните работи. Нищо няма да постигнем с тези обсъждания“, отсече Димо Гяуров от „Синята коалиция“

След двучасови дискусии единодушно бе прието не „становище“ или „решение“, а декларация със следното заключение:

Очакваме компетентните институции и органи да предприемат спешни действия за защита правата на Янко Стоименов, включително осигуряване на квалифицирана правна помощ. Очакваме да съдействат за възобновяване разследването на авиационното произшествие с оглед на получените нови важни факти и обстоятелства. Двете парламентарни комисии да бъдат информирани за предприетите мерки и действия от страна на българските власти.

 

Българският пилот Янко Стоименов бе осъден през април на 123 г. затвор заради самолетна катастрофа, при която през 2005 година край Атина загинаха 121 души. Той не е управлявал конкретния полет, но е част от четиримата подсъдими по случая. За тях прокурорите твърдят, че са отговорни за инцидента поради небрежност.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

12.01 2013 в 22:19

Той е виновен за това, че като длъжностно лице е допуснал до полети некомпетентни пилоти,причинили смърта на толкова много хора. И така трябва да бъде в правова държава. Заплатата му като главен пилот е била около 10 000 евро за отговорност ,с която той не се е справил. Да, той е много добър манипулатор, но това не обезличава факта, че е виновен, както и преди години когато беше замесен в смърта на колега пилот- Христо Бачев шеф на ДВИ и десетките му изцепки от които винаги е излизал сух защото е син на бивши висши комунистически (профсъюзни деятели). P.S. Познавам го лично от 30 години.

10.01 2013 в 18:55

Чакай сега, пилот който не е бил във въздуха по време на инцидент, не може да е виновен за него. Значи е осъден в друго негово качество, или е набеден. Тия защо не се занимават с това, ами със словоблудство?