Изсичат между 91 и 550 дървета в Борисовата градина за трамвай до Студентски град

OFFNews Последна промяна на 10 юни 2013 в 13:42 9820 16

Студенти организират протест заради плана на Столична община да прокара нова трамвайна линия през Борисовата градина, заради която ще бъдат отсечени 91 дървета.

Протестът ще е в четвъртък. Той е организиран чрез Фейсбук групата "Не на изсичането на Борисовата градина и естакадата на Семинарията".

Според плана на общината линията на трамвай 18 трябва да минава през "Никола Габровски", "Г. М. Димитров" и Борисовата градина.

Студентите твърдят, че ще бъдат изсечени над 550 дървета. Според документите на общината броят им е 91. От тях 4 са в лошо състояние, 67 в средно и 19 в добро. Оценката на дърветата е направена от Дирекция "Зелена система".

На протеста в четвъртък студентите са поканили представители на общината. Те са направили и карта с алтернативен маршрут на трамвая. Той не минава през Борисовата градина и е по-кратък с около един километър.

Историята на линията започва през 2008 г. Тогава е бил изготвен проектът. След 5 години чакане на евросубсидия проектът бил възроден. Първоначално той предизвика негодуванието на студентите, защото предвиждаше закриване на автобусна линия №94. Тази линия е много натоварена - тя е използвана както от студентите заради университетите и факултетите, до които стига (Ректоратът на СУ, УНСС, УАСГ, Химическия факултет на СУ, ФМИ), така и от живеещите в "Дианабад", "Лозенец", центъра на София.

В крайна сметка се оказа, че планът за закриване на линия 94 е плод на сбъркана карта.

"Автобусна линия №94 няма да бъде закрита", обеща пред OFFNews кметът на София Йорданка Фандъкова.

Самият проект вече е свален от сайта на община  "Изгрев".

От транспортната служба на общината заявиха пред OFFNews, че картата е стара и само трамвайният маршрут е актуален в нея.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

08.08 2014 в 00:20

Ако бъдат пуснати още 5 автобуса по линия 94 и още толкова по линия 280 и проблемът с пръскащите се по шевовете автобуси ще бъде решен. Пък и ще спестим тези 20млн лв, предвидени за изграждането на нова трамвайна линия.

13.06 2013 в 18:05

Според мен трамваят трябва да тръгне от Хладилника по старото трасе на жп линията, да мине през Изгрев и Спортната зала и да се слее с трамвай номер 20.

13.06 2013 в 15:58

Трасето със синьо е просто малоумие. Но може да се измисли нещо по-добро и от проекта на общината, напр. широк и скоростен трамвай, свързан с някоя станция на метрото - на "Г. М. Димитров" или от "Хладилника" по трасето на бившата ж.п. линия през гара "Пионер". Защо трябва да продължава да скърца и се тътрузи тесен трамвай по серпентините под Семинарията, след като вече има метро?

11.06 2013 в 12:00

Важно е да паднат дърветата, проекта може да се промени. Само 4 били в лошо състояние, ама щом някой е решил и си е наумил нещо, край ...

11.06 2013 в 07:26

борко, трамвая ще се движи по никола габровски, оттам г.м.димитров. След това по климент охридски по старата линия на трамваите и ще стига до колелото при 7,8 и 9 блок на студ. град ,там където и преди завъртаха трамваите.

11.06 2013 в 00:02

Аз живея в Дианабад и съм раздвоен за този проект...
Предложеният алтернативен проект наистина се дублира с метрото. Впрочем, и от двата проекта не става ясно накъде отива после този трамвай, не ми се вярва да спира в нищото.

За дърветата - надали ще бъдат отсечени повече от 70-80 по-големи дървета. Все пак урбанизацията има своята цена, а нали трамваят е по-екологичен транспорт. Въпросът е дали има смисъл от цялата тази работа.

10.06 2013 в 19:19

Проектът и в двата си варианта използва технологията "трамвай" не по предназначение в град, в който се изгражда метро.

10.06 2013 в 17:52

Прегледах картата н бгмапс. При предложеното от общината трасето минава по пътя на електропровода и после излиза някъде около спирката на 94, посока центъра, при басей Диана. От гледна точка на дървета, очевидно вариантът е добър. Но аз, като цяло се съмнявам от необходимостта за трамвай. Както и да е :) Всеки с проблемите си :)))

10.06 2013 в 17:48

Не бъркаш :)))))))))))))))

10.06 2013 в 17:04

Изобщо не искам да защитавам проекта на Общината, но очертаният със синьо маршрут дублира на 100% метрото. Ако трябва да съм съвсем точен - преди време там ИМАШЕ трамвайна линия, която беше премахната точно заради метрото