Зам.-кметът по финансите Дончо Барбалов предлага да се увеличат малко финансовите обезщетения, които плащат рекламните агенции за билбордовете в София. Това ще увеличи, но само с 300 хил. лв., смешният годишен приход на общината от външна реклама - 2 млн. лв.
Агенциите плащат финансови обезщетения, а не наем, защото договорите им изтекоха още през 2008 г., а оттогава се очакват резултатите от конкурса за разполагането на реклама върху общински терени.
Сагата с конкурса за външна реклама в София започна още през 2006 г. с първите опити да се приеме наредба за външната реклама в столицата.
В края на май 2010 г. общинският съвет гласува първата предложена от главния архитект Петър Диков конкурсна документация, но тя беше оспорена от агенциите пред Комисията за защита на конкуренцията и пак се стигна до съда.
Следващият беше отменен от кмета Йорданка Фандъкова с мотива, че се чакат промени в Закона за общинската собственост, които ще разрешават на общината да направи договорите с агенциите 10-годишни. Преди промените общинска собственост можеше да се отдава под наем само до 5 години. Фандъкова обеща по-големи приходи при по-дълги договори.
За новия конкурс обаче беше поръчана нова оценка на пакетите, направена от фирмата “ЛС-консулт” ООД, и в крайна сметка началната им цена се оказа по-ниска спрямо предишния конкурс.
Отгоре на всичко в средата на тази година се оказа, че за големите билбордове са спечелили агенциите, които са предложили най-нисък наем. Сред тях са фирмите, които и в момента рекламират на общински терени – “Имидж”, “Прайм аутдор” и “Булмедиа”, свързани с журналистката Диляна Грозданова и с рекламния и медиен бос Красимир Гергов. Само две позиции са дадени на нов играч на пазара – “ЕПА Медия – Идея Комм”.
Резултатите от конкурса се оспорват все още в съда и затова общината продължава да събира от агенциите само финансови обезщетения, а не наеми.
От администрацията на кметството поне са категорични, че малките рекламни елементи, за които не е приключил конкурса, ще бъдат свалени до избора на нови. Предпоследно конкурсът за външната реклама на София трябва да е приключил до 30 септември 2013 г.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Тръмп ще говори със Зеленски и Путин за спирането на войната в Украйна
Русия започва серийно производство на Орешник в ''най-скоро време''
28-годишен арестуван сириец избяга от болница в Бургас
Украйна обяви, че вече има лазерното оръжие Тризъбец