Добрите приходи от билбордовете в София пак се отлагат

Нели Чолашка 11 декември 2012 в 19:10 1456 0

Билборд в София. Снимка: БГНЕС
Билборд в София. Снимка: БГНЕС

Зам.-кметът по финансите Дончо Барбалов предлага да се увеличат малко финансовите обезщетения, които плащат рекламните агенции за билбордовете в София. Това ще увеличи, но само с 300 хил. лв., смешният годишен приход на общината от външна реклама - 2 млн. лв.

Агенциите плащат финансови обезщетения, а не наем, защото договорите им изтекоха още през 2008 г., а оттогава се очакват резултатите от конкурса за разполагането на реклама върху общински терени.

Сагата с конкурса за външна реклама в София започна още през 2006 г. с първите опити да се приеме наредба за външната реклама в столицата.

В края на май 2010 г. общинският съвет гласува първата предложена от главния архитект Петър Диков конкурсна документация, но тя беше оспорена от агенциите пред Комисията за защита на конкуренцията и пак се стигна до съда.

Следващият беше отменен от кмета Йорданка Фандъкова с мотива, че се чакат промени в Закона за общинската собственост, които ще разрешават на общината да направи договорите с агенциите 10-годишни. Преди промените общинска собственост можеше да се отдава под наем само до 5 години. Фандъкова обеща по-големи приходи при по-дълги договори. 

За новия конкурс обаче беше поръчана нова оценка на пакетите, направена от фирмата “ЛС-консулт” ООД,  и в крайна сметка началната им цена се оказа по-ниска спрямо предишния конкурс.

Отгоре на всичко в средата на тази година се оказа, че за големите билбордове са спечелили агенциите, които са предложили най-нисък наем. Сред тях са фирмите, които и в момента рекламират на общински терени – “Имидж”, “Прайм аутдор” и “Булмедиа”, свързани с журналистката Диляна Грозданова и с рекламния и медиен бос Красимир Гергов. Само две позиции са дадени на нов играч на пазара – “ЕПА Медия – Идея Комм”.

Резултатите от конкурса се оспорват все още в съда и затова общината продължава да събира от агенциите само финансови обезщетения, а не наеми.

От администрацията на кметството поне са категорични, че малките рекламни елементи, за които не е приключил конкурса, ще бъдат свалени до избора на нови. Предпоследно конкурсът за външната реклама на София трябва да е приключил до 30 септември 2013 г.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
X

Да помогнем на украинските деца!