Диков: Магистралата през Борисовата градина ще има екоефект

Нели Чолашка 08 ноември 2012 в 13:16 3371 8

Петър Диков, главен архитект на София. Снимка: БГНЕС
Петър Диков, главен архитект на София. Снимка: БГНЕС

Магистралата, която ще минава през Ловния парк, част от Борисовата градина в София, ще има екологичен ефект, обяви главният архитект на София Петър Диков.

Столичният общински съвет (СОС) трябваше да гласува днес доклад на Диков за нов подробен устройствен план (ПУП) на Борисовата градина, който предвижда изграждането на шосе с широчина 20 метра и дължина около 200 метра между Семинарията и кв. “Хладилника”.

Гласуването на доклада беше отложено за следващата сесия заради протеста на екоорганизации пред общината днес. Еколозите се обявиха против проекта, защото ще бъдат изсечени 250 дървета заради новото шосе. 

По техни изчисления проектът ще струва 60 млн. лв. и за тези пари могат да бъдат изградени 200 км. велоалеи. в София. „Редица изследвания в света са показали, че проблемът с трафика и задръстванията не може да се реши с нови пътища. Това е омагьосан кръг“, коментираха още от гражданските организации.

Те подозират, че , че скритата цел на проекта е да се осигури нов пряк път и поток от автомобили до новостроящия се софийски мол „Paradise Center“ в кв. Хладилника, който ще бъде открит до края на годината. 

 По думите на Диков ще бъдат изсечени 168, а не 250 дървета и ще бъдат залесени три пъти повече нови. Той уточни, че това е вторият етап от реализацията на естакадата при Телевизионната кула и в този проект са предвидени средствата.

"Като погледнете картата на София ще видите, че между 5-те радиали в южната част на София - бул. "Цариградско шосе", бул "Драган Цанков", бул."Черни Връх", Симеоновско шосе и бул. "България", има връзки само на две места - Околовръстното шосе и бул. "Евлоги и Христо Георгиеви". Няма друга връзка. Новото шосе ще направи нова добра връзка и голяма част от хората, които влизат в центъра ще минат по него", обясни Диков.

Според него "ще има много по-малко задръствания, много по-малко изгорели газове, с много по-малко шум, ще спести и време на хората". Това бил екологичният ефект от новата магистрала.

"Уважавам изцяло и становището, и исканията на еколозите, но ако смятат, че хората ще се качат само и единствено на градски транспорт или ще ходят пеша и с колелета, мисля, че много бъркат", коментира още главният архитект. 

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
X

Да помогнем на украинските деца!