Обновяването и постоянната поддръжка на спирките на публичния градски транспорт е от съществено значение както за подобряване на градската среда, така и за комфорта на пътниците.
Това е част от общата политика на Столична община за насърчаване на гражданите да използват все повече обществения транспорт. Сигурни сме, че отдаването на спирките на концесия е начин това да стане бързо, качествено и без публични средства средства, да се отделят от общината, а в партньорство с бизнеса. Освен това имаме и примера на много европейски столици като Париж, Лондон, Белград и Скопие. Още следващата седмица кметът Йорданка Фандъкова ще внесе коригиран доклад в комисиите на Столичния общински съвет, за да продължим с разглеждането на концесия на спирките с подобрени условия за столичани“, каза зам. председателят на комисията по транспорт в СОС Зафир Зарков.
Обект на концесията са 2610 спирки на обществения градски транспорт, разположени на територията на Столична община, обособени в четири териториални пакета , като всеки един поотделно представлява обект на концесия. Първият пакет включва – 656 броя спирки, вторият – 622 броя спирки, третият – 637 броя спирки и четвъртият – 695 броя спирки. Всеки пакет съдържа пет типа спирки.
Предвижда се общият брой на спирките с реклама да се ограничи на 400 (преди беше на всеки навес), разпределени по равно между отделните пакети. Общината запазва правото, да използва рекламната площ за събития и инициативи. Спирките с павилиони са 300, отново разпределени между всички пакети. Конкретните места се предлагат от концесионера и се одобряват от Столична община.
Общият брой на спирките, на които могат да се поставят навеси е 1498. През тези спирки преминават над 80% от пътуващите.
„Столична община намалява срока за концесия за отдаване на спирките на масовия градски транспорт на 15 години. В предишните процедури максималният срок беше 20 години.
Всеки кандидат има право да представи оферта само за два пакета от спирките на градския транспорт, в това число и чрез свързани лица. За всеки пакет се подава отделна оферта. Това гарантира, да няма монопол.“ – заяви зам.-председателят на транспортната комисия.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Последни коментари
Mumko
Условни присъди за двама души след изборния скандал ''Чичо Цено, кой номер''
yoghurt
Радев за Пеевски: Тази наглост на стероиди няма да се осъзнае или да изчезне от само себе си
yoghurt
Влизането в Шенген е близо, австрийското вето за България и Румъния пада през декември
Човека
Кючюк реагира на изключването му от ДПС: Пеевски e като едноличен търговец и диктатор
Johnny B Goode
Условни присъди за двама души след изборния скандал ''Чичо Цено, кой номер''