Ваксинирайте се и спазвайте мерките заради децата, призова здравният министър д-р Стойчо Кацаров в обръщение по повод началото на новата учебна година.
Броени часове ни делят от началото на новата учебна година, която ще започне в условията на поредната епидемична вълна на коронавируса. За разлика от миналата година, присъственото обучение на децата е приоритет на сегашното правителство.
Училищата и университетите няма да бъдат затваряни, освен ако страната не влезе в най-тежкото ниво на разпространение на епидемията, както е разписано и в Националния план за справяне с пандемията от SARS-CoV-2.
Изготвените от Министерството на образованието и науката насоки за обучение и действия в детските градини и училищата са в съответствие с епидемичната ситуация в страната.
Оценявайки колко е важно класните стаи да останат отворени, призовавам всички български граждани да спазват въведените в страната противоепидемични мерки.
Отказът на много хора да се ваксинират, както и системното нарушаване на противоепидемичните мерки са най-голямата опасност за това, училищата да бъдат затворени. Нека не им причиняваме това. Ако собственото ни здраве не е достатъчен мотив да спазваме мерките и да се ваксинираме, нека го направим с мисълта за децата – най-голямото богатство на нацията ни.
2357 училища в страната приемат 706 857 ученици, 58 593 от тях прекрачват прага на класната стая за първи път. Едва 30 на 100 от персонала в училищата ще започне учебната година с поставени две дози от ваксините срещу COVID-19. А 20% от работещите в системата вече са преболедували вируса. При учениците - имунизираните деца на и над 12 години са едва две на всеки 100.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Коледна проповед: Папа Франциск забрани на служителите на Ватикана да клюкарстват
Терористът на коледния базар в Германия бил противник на исляма
Орбан обвини имиграцията за нападението в Магдебург
PISA: Българчетата са най-функционално неграмотни в Европа. Къде сме година след теста