33 заразени с коронавирус, но и само 566 тествани. Няма починал пациент

OFFNews 22 юни 2020 в 06:43 6670 13

33 са новите случаи на Covid-19 у нас за последното денонощие. 

Направените тестове обаче са само 566, показват данните в Единния информационен портал. 

Така общият брой на регистрираните с коронавирус досега в страната е 3905 души, от тях 1632 са активни. 

Разпределението по области по настоящ адрес на заболелите е: Благоевград - 1; Бургас - 1; Варна - 2; Кюстендил - 14; Пазарджик - 1; Перник - 1; Пловдив - 1; София област - 6; София град - 6.

322 пациенти са в болница, 13 от тях в интензивни отделения. 

Оздравели са 47 души, починали няма. 

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    4164

    13

    Egocentric Eccentric

    23.06 2020 в 20:30

    @Новак

    Съгласен съм в общи линии. Борисов за нула време премина от "Пазим ви да не умрете" до "Който го е страх да носи маска".

    После се чудят защо няма народа самосъзнание - ми то като го третираш като добитък народа, кво очакваш

    20699

    12

    Новак

    23.06 2020 в 15:22

    Аз за медиите разбирам - това им е работата. Колко е морално е друг въпрос.
    Но това беше правителствената политика. Сега по същия леко безотговорен начин се определят новите мерки. Ясно, че всичко се прави ad-hoc. Ясно е, че се налучква - който и да беше ще прави това. Но лошото е, че пак се започва с имитациите. Ясно е, че няма някакви определени принципи за определяне на мерките, но пък и съвсем лобистки пак не е добре.

    4164

    11

    Egocentric Eccentric

    23.06 2020 в 09:10

    @Новак

    Така е, ма ти все едно за първи път четеш онлайн медия или гледаш комерсиална телевизия - много ясно трябва да има clickbait и да се продава прах за пране, от там и сензационализма.

    Аз до някъде съм склонен да оправдая частични мерки и не съм съгласен с логики от сорта "защо може да сядаме на столчето в автобуса, а на пейките в парка не" и други подобни.
    Мерките имат за цел не абсолютно да спрат заразата, а да намалят шансовете за разпространение и да забавят ръста. А всяка мярка има определена икономическа цена.

    Много от критиците непрекъснато се опитват да стъпват на някаква "принципна" основа и така (самодоволно) да "громят" мерките, видиш ли, понеже намерили противоречие, но това според мен е безмислено, защото почти всичко съвсем осъзнато се прави ad-hoc и по целесъобразност и не мисля, че някой претендира за особена принципност при вземането на една или друга мярка.

    20699

    10

    Новак

    23.06 2020 в 04:02

    Виждам проблем в комуникирането на тези цифри и използването им.
    Погледнете “Препоръчани материали” над тези коментари и ще видите каква е била комуникацията - “Нов рекорд - 112 заразени”, “Рекордни нови 104 случая” , “Нов рекорд - 132 случая” и т.н. Всичко това влияе върху психиката на хората - особено на тези, които не разбират правилно тази информация. Всъщност тя отразява по-скоро колко интензивно се тества, а не каква е реалната заболяваемост.
    Изобщо цялата пандемия се обърна в една статистика - заливани сме с числа, които се интерпретират нееднозначно. Ясно е, че вирусът е сред нас. Добре е, че мерките бяха навременни и намалиха първоначалния пик. Трябва да се спазват разумните препоръки и сега. Но истерията около Великден, използването на същите тези цифри за плашене на хората бяха преиграване, което се отрази когато мерките се разхлабиха.
    А и не разбирам защо маските стават задължителни на закрити места, но не и в баровете

    5355

    9

    Кики

    22.06 2020 в 21:40

    ЕЕ,
    колко и да ти се вижда ексцентрично дори и от улицата, но не от която и да е улица, а от бул. Витоша напр. Всички илюстрират страховете от заразяване с фотоси на тълпи оттам, нека да видим резултата тогава. От персонала на различните вериги магазини-там разбирането за хигиена е нееднозначно; от жители на различните квартали - еднакъв ли е % на носителите и преболедувалите напр. в Красна поляна и Стрелбище. Не искам да изреждам, но съм сигурна, че нощ не работи със статистици, а за анализатори да не говорим.

    4164

    8

    Egocentric Eccentric

    22.06 2020 в 20:53

    @Кики

    Но виж примерно сравнение на positivity rate-a между България и Гърция къдете може да се предположи че разпространението е сходно (макар, че те в началото ги изтърваха, а ние сега ги изтърваваме).

    https://ourworldindata.org/grapher/covid-19-positive-rate-bar?tab=chart&year=2020-06-21&time=..&country=BGR~GRC

    При тях сега е 1.2% а при нас 3.2% - Ок те тестват повече, но не намират наистина повече. Иначе съм съгласен, че колкото може да се тества повече, толкова по-добре - то за това неможе да се спори.

    Само още недоумявам хората с "алтернативни" виждания какво са се хванали последните седмици за тия проценти и какви велики изводи се опитват да извадят от този процент. Сигурно, че вирусът е полезен

    4164

    7

    Egocentric Eccentric

    22.06 2020 в 19:49

    @Кики

    Абе има нещо вярно, като гледаме числата наистина. Но пък от щаба биха ти казали, че малко тестват защото са ни малко случаите. В смисъл нали имат някакъв алгоритъм да тестват хора със симптоми и техни контактни основно. Като тези са малко те кого друг да тестват. Просто според мен наистина в БГ е много ниско разпространението все още (основно заради ранните и ефективни мерки според мен)

    Относно скрийнинга, нали правиха на представителна извадка в Пловдив и излезе 1% хора с антитела - т.е. преминали инфекция. Ако предположим, че разпространението в цялата държава е в подобни граници, то какво остава за активни случаи - те със сигурност са още по-малко - т.е. на 100 души скрийнинг и един няма да хванеш - само хабиш тестове.

    Незнам - не твърдя, че съм прав, ама кой според теб трябва да се тества допълнително, а не се тества? Случайни хора по улицата?

    5355

    6

    Кики

    22.06 2020 в 19:06

    У нас се правят много малко тестове в сравнение с другите страни. Дори на Балканите, с изключение на Албания, ние сме на опашката. Защо не се направи представителен скрининг, с много повече от хиляда изследвани и по-разнообразни групи от населението? Така ще имаме и по-точна картина, и по-ефективна прогноза за състоянието с Ковид. Стискат парите безакълниците. По-добре един километър асфалт по-малко, но здрав народ.

    3810

    5

    Пенчо бре

    22.06 2020 в 13:35

    Мисля, че при нула тествани е доста вероятно, според нашата статистика да няма заразени, но с умрелите е друга работа. Може би днешните, не дай Боже, да се отчетат утре.

    4164

    4

    Egocentric Eccentric

    22.06 2020 в 10:41

    @Новак

    Тази метрика, която напоследък явно е някаква нова опорна точка на "алтернативно мислещите" се нарича "positivity rate". Тук може да я видиш по държави (кумулативно/по дни/на карта):

    https://ourworldindata.org/grapher/covid-19-positive-rate-bar?tab=table&year=2020-06-21

    Интерпретацията на тази метрика до колкото аз разбирам изобщо не е толкова еднозначно. Ако е много висока (примерно както е в Америка) това може да се интерпретира, че не се тества достатъчно. Ако е нула, вероятно не се тества качествено - може би вземат натривки от хамбургери вместо от лигавицата на хора със симптоми, примерно.

    Ако допуснем, че в БГ се прави качествен пасивен надзор (тестват се хора със симптоми и техните контактни) и някакъв активен на рискови групи (колективи, от чужбина...) то нисък процент би означавал, че се правят достатъчен брой тестове.

    Ако тестваш 100 души и 100 са позитивни, явно не тестваш достатъчно. При нас е 3-4.

    Това е моята интепретация - незнам за твоята?
     
    X

    Тодор Живков - герой в италиански филм за Берлингуер. Разказват Мартичка Божилова и Светльо Добрев