Жирардели: Липсата на лифтове е основен проблем на зимния туризъм в България

Симона Костадинова 11 май 2015 в 17:46 2698 2

Снимка OFFNews

Бавните процедури за разрешаване на строеж на лифтове са сред основните проблеми на зимния туризъм и ски курортите ни.

Това свое мнение изрази ски легендата Марк Жирардели - съветник на министъра на туризма Николина Ангелкова в областта на зимния туризъм, по време на пресконференция след среща с представители на зимните курорти, концесионерите на лифтове и местните власти за резултатите от изминалия зимен сезон.

"Беше изненада за мен, че малко или много всички зимни курорти изказаха общи проблеми. За всички тях естествено такъв беше инфраструктурата и това да се получи позволение да се построят нови лифтове", каза Жирардели.

Той заяви, че когато в Австрия или Италия го питали как се развива зимният туризъм в България и той им отговорел какво е състоянието му, "всички оставали изумени от това колко много време отнема да се разреши строеж на лифт".

"Трудно ми е да обясня навън какво се случва тук, защото тези, които пречат нещата да се случват, всъщност са хора, които спират икономическото развитие на страната. Те пречат на хората в определени райони да се препитават. Преди всичко пречат на развитието на туризма в България. Блокират го", заяви още Жирардели.

Ангелкова, от своя страна, заяви, че Министерство на туризма подготвя законодателни промени, свързани с по-лесното изграждане на ски лифтове и ски съоръжения, които до месец ще бъдат предоставени за обществено обсъждане.

Министърът отново подчерта, че страната ни е сред последните по развитие на ски инфраструктура, а същевременно лифтовете били "най-зеленият транспорт".

Тя каза още, че и развиването на пътната инфраструктура до курортите ни също е сред основните приоритети на правителството и "министър Павлова работи изключително фокусирано в тази област".

Министърът обясни, че се очаква станата ни да има различен слоган на зимната си кампания. Но детайлите в това отношение предстои да бъдат обсъждани на специална маркетинг среща, която ще се състои в края на май месец или началото на юни.

Окончателният вариант на националната стратегия за реклама на туризма за 2016 г. се очаква да бъде приет на Националния съвет по туризма, който ще се проведе в края на юни.

Според Ангелкова изминалият зимен сезон е бил "доста успешен", по данни на НСИ е имало е ръст от 8,2 %. Приходите за периода декември 2014 г. - март 2015 г. пък са били 640 млн. лева. Предстои да се обработят данните за април, а за някои курорти и за май месец.

По думите й най-голям е ръстът на туристи от Турция - с 30 %.

Това ни дава основание да започнем да прилагаме облекчения на визовите процедури за тези туристи не само през зимния сезон, а и целогодишно, коментира Ангелкова.

Министърът подчерта, че през изминалия сезон е имало ръст на посещенията от държави с традиционни зимни курорти като Италия, Германия и Австрия.

Ангелкова допълни, че на България е необходим фокус по отношение привличане на туристи от съседните пазари и Европа.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    X

    Историята на коледните лампички