Експерти: Логото не води туристи, да спрем с негативизма

OFFNews Последна промяна на 17 април 2016 в 10:09 6802 11

В нито една страна никой турист не отива заради нейното лого. 

Това обяви Боян Дуранкев, преподавател по маркетинг в УНСС, по бТВ. Той е и член на деветчленното жури, което трябва да избера от седем графични визии за ново лого на България. Сегашното лого на страната беше избрано само преди 3 години и за него бяха похарчени 1,4 млн. лв. Според Дранкев не е нужно толкова скоро да сменяме наложилото се вече лого на България.

И според председателя на Българската хотелска и ресторантьорска организация Благой Рагин логото не е от особено значение за ръста на туризма. Той призова да преборим негативизма и да правим позитивна реклама на държавата си. Според Рагин символите на различните видове туризъм у нас – културен, ски, спа и морски, са различни.

Д-р Александър Христов, преподавател по пиар в НБУ, обяви, че няма лого , което да може да удвои туристите по повод факта, че при избора на предишното лого политици обещаха двоен ръст на туристите. „Зад всяко лого трябва да стои някакво послание. Важно е какво иска да каже страната ни, важни са асоциациите, които предизвикват”, допълни д-р Христов.

И според него не е хубаво често да се мени графичното изображение, с което представяме страната си.

Анкета

резултати
Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

17.04 2016 в 17:03

Графичния дизайн не бил за масите така ли №10 ? Всяко нещо свързано с изкуството и креативността се отнася до публиката , ако ти като графичен дизайнер не можеш да направиш нещо което публиката да хареса , за кого точно го правиш , за колегите дизайнери ? Така капсуловате нещо което е за хората , ще стане като с икономиката , дори и икономистите не знаят какво е добре и не и спорят със себе си за глупости , а нормалните хора нямат никаква идея за какво иде реч ,ама иначе всичко се прави да им се хареса на тях ? Е каква е тази глупост ????

17.04 2016 в 15:38

В интерес на истината и като човек от бранша мога да потвърдя казаното в статията, както и в коментар 1.
А тази анкета е малко безсмислена - това е като да сложите анкета "Операцията на кой доктор ви хареса най-много?" - проблемът е, че хората масово не са експерти в здравеопазването, нито в графичният дизайн. Много хора смятат, че "могат да изкажат мнение", но това са глупости, графиката е всъщност доста елитарно занимание и мнозинството от хората действително нищо не разбират. Играта на "харесва ми, не ми харесва" по картинки може да е забавна за малки деца, но е несериозно отношение когато говорим за изкуство, професионализъм, реклама и тн.

17.04 2016 в 15:10

колегата №1 точно изказва моите мисли - респект!

17.04 2016 в 13:31

Не само логото, и други неща не са важни, но се организирват конкурси за да може едни грешни пари да бъдат усвоени от паразитиращи алкохолизирани елементи, наричащи се творческа интелигенция. Наследен соц обичай.
Анатема.

17.04 2016 в 13:11

От какъв зор трябва да има лого и защо се вдига толкова шум за това?! Изглежда че зорът е да се преточат едни пари.

17.04 2016 в 12:34

КОЙ даде тази нелепа линия, с какво новите проекти са по-хубави от съществуващо яйце на око, няма ли някой талантлив дизайнер да се прежали, до кога бездарници и послушковци ще ни мъчат с буламачите си и тези проекти са поредния кич, КОЙ какво да им хареса?!

17.04 2016 в 12:16

Логото е олицетворение на държавата!Каквото ни е логото,такава е и държавата!!! Сами си правете изводите... ако бяха дали заданието, на едни от известните в бранша дизайнери, досега щяхме да имаме не едно а поне пет проекта, на световно ниво! Нооо, западняците няма да разделят сумата с когото трябва...нали така,представители на "туризма" !? Мафия сте!!!! Същите като ДАИ и останалите простаци в министерствата, недоучили но партийно подкрепени... жалки твари!

17.04 2016 в 12:13

Според мен логото трябва да съдържа стилизирана фигура на пиян англичанин, който дупи проститутка. Така щепокажем уникалните неща в българския туризъм.

17.04 2016 в 11:35

Сегашното лого е с ужасни цветове и са ми казвали че прилича на разбъркано ла*но. Малките неща са тези които добавят стойност към всеки продукт и докато казват че логото нямало значение но в същото време пръскат толкова много пари за него, нищо няма да променят с такова дребнаво мислене. Като мислят че няма значение логото да го махнат.

17.04 2016 в 11:34

След като нема смисъл от "лого" (авторът е прав че няма реална полза), то тогава защо го правим? За да усвоим едни пари! Е при това положение дори и българите ще "бягат" от добре управлявания бизнес. Не Ли?
Очевидно с този "шум" се цели нещо друго. Е, без мен и без моите "парички за почиФкъ".
"Управлявайте" все така и никога няма да се върна при вашия бизнес.